مسئولیت اجتماعی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: مسئولیت اجتماعی در آخرین تعریف جهانی مددکاری اجتماعی، یکی از مفاهیم کلیدی است که می‌توان از آن به عنوان یکی از حوزه‌های مهم در راستای تحقق سلامت اجتماعی یاد کرد.

به گزارش ایراسین، سید حسن موسوی چلک در اولین همایش سالیانه روز علوم اجتماعی با بیان اینکه یکی از مفاهیم و موضوعاتی که به اشکال مختلف درباره آن در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی علمی صحبت می‌شود «مسئولیت اجتماعی» است، اظهار کرد: با توجه به آخرین تعریف جهانی مددکاری اجتماعی، یکی از مفاهیم کلیدی، مسئولیت اجتماعی است که می‌توان از آن به عنوان یکی از حوزه‌های مهم در راستای تحقق سلامت اجتماعی یاد کرد. نمی‌توانیم فقط برای خودمان زندگی کنیم درحالی که در جامعه زندگی می‌کنیم و انسان اجتماعی دقیقاً گویای همین پیام است که ما نمی‌توانیم بدون ارتباط با دیگران و بدون توجه به دیگران در جامعه زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه راه‌های ارتباط بسیاری بین هر یک از ما به عنوان یک شهروند با دیگر شهروندان وجود دارد، گفت: این سطح از شما می‌خواهد یک شهروند خوب و فعال باشید و برای بهبود جهان اطراف‌تان تلاش کنید. این موضوع در حوزه مددکاری اجتماعی آنقدر اهمیت دارد که شعار سال انجمن مددکاران اجتماعی ایران در سال ۱۳۹۴ «مددکاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی» انتخاب شده بود و حوزه علم یکی از حوزه‌های مرتبط با مددکاری اجتماعی در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: مددکاران اجتماعی هم مثل بسیاری از متخصصان و صاحب‌نظران علوم اجتماعی مسئولیت‌های اجتماعی در قبال علم و جامعه و گروه‌های هدف و ذی‌نفعان در این حوزه دارند که از جمله آنها می‌توان به مشارکت علمی در سیاستگذاری‌های اجتماعی، تحلیل و نقد علمی و کارشناسی سیاستگذاری‌های اجتماعی انجام شده، نقد علمی عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و مسئول در حوزه مددکاری اجتماعی، تلاش برای تربیت مددکاران اجتماعی مسئولیت‌پذیر، خلاق و…، اشاره داشت.

وی رصد علمی (دیده بانی اجتماعی) وضعیت کشور در حوزه‌های مرتبط با سلامت اجتماعی و سایر حوزه‌ها از قبیل اقتصادی، روانی و…، مشارکت مؤثر، مستمر و داوطلبانه در آموزش ذی‌نفعان، پرهیز از نگاه صرف تجاری به این حوزه، عمومی‌سازی علم مددکاری اجتماعی در جامعه را از دیگر موارد برشمرد و گفت: بسترسازی برای تحول علمی مددکاری اجتماعی در جامعه، تلاش برای مستندسازی تجارب و درس آموخته‌های کشور در حوزه مددکاری اجتماعی با هدف ثبت و انتشار برای بهره‌برداری‌های علمی و اجرایی و آینده، تولید دانش بومی، تولید محتوای علمی برای ارتقا دانش مددکاران اجتماعی و آگاهی ذی‌نفعان این حوزه در جامعه در محیط‌های مختلف و… در این حوزه اهمیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =