آئین اختتامیه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم هرمزگان

معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان سال گذشته یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن اسلب تولید کرده و ۲۵۰ هزار تن تولید را نیز به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از دست داده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیداصغر مدنی تولید سالیانه ما نسبت به ظرفیت اسمی در سال گذشته در فولاد هرمزگان کاهش داشته است، اظهار کرد: این شرکت سال گذشته یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن اسلب تولید کرده و ۲۵۰ هزار تن تولید را نیز به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از دست داده است.

وی با بیان اینکه بهبود فرآیند تولید در دستور کار بوده است، ادامه داد:
بهبودهای انجام شده در راستای کاهش نرخ مصارف عمده و کاهش هزینه‌ها بوده است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان افزود: تغییر طرح و جایگزینی الکترود درب سرباره با بلوک آبگرد مسی و بومی سازی آن، بازفرآوری نرمه های آهن اسفنجی حاصل از تولید، پروژه کاهش مصرف انرژی الکتریکی کوره قوس ۷، پروژه نظام شارژ اقتصادی کوره قوس و بازطراحی پروفیل نسوز کوره‌های قوس الکتریکی از بهبودهای انجام شده در راستای افزایش کیفیت محصول بوده است‌.

وی تصریح کرد: شرکت فولاد هرمزگان در تولید آهن اسفنجی، تولید فولاد مذاب و تولید اسلب دارای رکوردهای روزانه، ماهیانه و سالیانه است.

مدنی افزود: به منظور استفاده از فرصت‌های ساخت قطعات در داخل کشور و کاهش آثار تحریم‌ها و حمایت از تولیدات داخلی، توسعه بومی‌سازی تجهیزات و قطعات یدکی و مواد اولیه و نسوز در دستور کار شرکت فولاد هرمزگان قرار گرفته تا علاوه بر اطمینان از تأمین و در دسترس بودن قطعات، ریسک‌های ناشی از عدم تأمین به موقع قطعات و تجهیزات را نیز کاهش دهد.

وی ادامه داد: ساخت الکتروموتورهای ولتاژ بالا از جمله مصادیق اجرای این رویکرد است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: باید توجه داشت که عدم تأمین گاز و برق روند بهره برداری ما را مختل می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =