بازدید از شرکت فولاد هرمزگان

مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان گفت: توسعه فولادسازی شرکت فولاد هرمزگان با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در دستور کار است که این عملیات اجرایی این پروژه اردیبهشت سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجید زیدآبادی‌نژاد، مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از شرکت فولادهرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر شرکت فولاد هرمزگان دو پروژه مگامدول با ظرفیت ۱و۷ میلیون تن در سال را در دستور کار دارد که یکی از این پروژه‌ها در فنس شرکت فولادهرمزگان و دیگری با سرمایه‌گذاری مستقیم فولاد هرمزگان در شرکت ستاره سیمین هرمز با ۲۸ درصد پیشرفت در دست بهره‌برداری است.

وی با اشاره به پروژه تولید گازهای صنعتی شرکت فولاد هرمزگان نیز افزود: این پروژه با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال متر مکعب اکسیژن گازی است که نیتروژن و آرگون نیز جز محصولات جانبی آن است و این پروژه نیز تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان با بیان اینکه راه‌اندازی چهار سیلوی ذخیره آهن اسفنجی دیگر پروژه در دستور کار شرکت فولاد هرمزگان است، ادامه داد: این سیلوها نیز دارای ظرفیت ۲۸ هزار تن است و تاکنون ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات چندین پروژه اجرایی نیز در فولاد هرمزگان در دستور کار است، گفت: یکی از این پروژه‌ها توسعه فولادسازی به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن است که با این پروژه ظرفیت فولادسازی شرکت به ۳.۲ میلیون تن در سال می‌رسد، این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار است و پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت سال آینده وارد فاز اجرایی شود.

زیدآبادی نژاد با اشاره به پروژه ریخته گری و نورد پیوسته شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: این پروژه نیز دارای ظرفیت ۱و۷ میلیون تن ساخت است، تا انتهای امسال اسناد ساخت آن تهیه و فرایند مناقصه آغاز خواهد شد و تا تیرماه سال آینده به مرحله اجرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اجرای این پروژه‌ها از جمله تأمین گاز صنعتی، شبکه تولید و توزیع آب، پست کاهنده ولتاژ برق، راه‌ها و انبارها و … نیز در دست اقدام است و همزمان با آن پروژه‌ها وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایراسین در خصوص سه محصول جدید در دستور کار واحدهای احیای مستقیم نیز تصریح کرد: خروجی این واحدها معمولاً به صورت DRI گرم، DRI سرد و HBI‌خواهد بود، پیش بینی ما برای پروژه‌هایمان هر سه خروجی است تا کیفیت محصولات حفظ شود و محصول نهایی برای صادرات در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایراسین در خصوص رعایت الزامات زیست محیطی برای اجرای پروژه‌های شرکت فولاد هرمزگان ابراز کرد: در همه پروژه‌های شرکت الزامی را گذاشته‌ایم که بر مبنای آن خروجی از لحاظ ذرات معلق و آنالیز شیمیایی منطبق با رعایت الزامات زیست محیطی باشد که این امر هم در طراحی سیستم‌های غبارگیر، جمع آری و انتقال غبار و هم در بخش‌هایی که منابع تولید آلایندگی هستند رعایت خواهد شد.

زیدآبادی نژاد تاکید کرد: می‌توان گفت در بهره برداری از دو مگامدول اصلاً آلایندگی نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =