پلاسما

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید سیستم پلاسمایی تصفیه و ضدعفونی هوا شده است که یک پنجم نمونه خارجی قیمت دارد و برای محیط‌های بسته همچون خانه و بیمارستان کاربرد دارد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایسنا، این شرکت دانش بنیان توانسته با استفاده از روش‌هایی چون پلاسما و کاویتاسیون، به طراحی و ساخت انواع سیستم‌های تصفیه هوا و تصفیه پساب بپردازد.

حامد بنانی فرد، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان، در خصوص اهمیت تولید دستگاه تصفیه هوا در زیست‌شهری گفت: افراد روزانه دو تا سه لیتر آب و دو تا سه لیتر حجم غذایی مصرف می‌کنند اما جالب است بدانید هر فرد روزانه چیزی حدود ۱۱ هزار لیتر هوا تنفس می‌کند، برای همین اگر در این هوا، آلودگی باشد، آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌شود و بی دلیل هم نیست که سومین عامل مرگ و میر انسان آلودگی هوا باشد. برای همین شرکت پنتا پلاسما، سیستم و دستگاه تصفیه هوا را برای محیط‌های بسته مثل خانه و بیمارستان را در دستور کار قرار دادیم.

وی در خصوص عملکرد دستگاه تصفیه هوای خانگی توضیح داد: این دستگاه با استفاده از فناوری پلاسما کار می‌کند و آنچه آن را از نمونه مشابه متمایز کرده و برتری می‌بخشد این است که همچون فیلترهای دیگر دچار گرفتگی نشده و نیاز به تعویض ندارد، فقط با شست و شو می‌توان دوباره آن را احیا کرد.

بنانی فرد ادامه داد: سیستم تصفیه و ضدعفونی کننده هوا پلاسمایی مدل +PANTA AIR P۱۲۰، مناسب محیط‌های خانگی، اداری، سازمان‌ها و اماکن سرپوشیده پر رفت و آمد است. این دستگاه از فناوری پلاسمای سرد با توانایی تخریب انواع میکروارگانیزم‌ها در هوا برخوردار بوده و قابلیت تصفیه و ضدعفونی هوا برای ۱۵۰ متر مکعب در ساعت هوای خروجی دارد. میزان صدای تولیدی کمتر از ۴۰ دسی‌بل داشته و بدون استفاده از مواد شیمیایی با کنترلی هوشمند عمل می‌کند.

وی بیان کرد: این دستگاه دچار افت فشار نشده و به همین دلیل به موتور قوی و برق زیاد هم نیازی پیدا نمی‌کند. فقط با ایجاد میدان الکتریکی و نیروی الکترواستاتیک که در نتیجه آن میدان ایجاد می‌کند ذرات هوا را جذب می‌کند. بر این اساس، بدون استفاده از مواد شیمیایی و بدون استفاده از فیلترها می‌توانیم هوای پاکی ایجاد کنیم. علاوه بر این، یون‌هایی که در این فرآیند پلاسما ایجاد می‌شود، باعث ضدعفونی کردن محیط شده و طی آن دیگر بیماری از شخص بیمار به دیگری منتقل نمی‌شود.

بنانی فرد در خصوص صرفه‌جویی ارزی این محصول تصریح کرد: نمونه مشابه خارجی چیزی حدود ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد این در حالی است که ما همان کیفیت را با یک پنجم قیمت تولید می‌کنیم و در کنار آن به مشتریان خدمات پس از فروش هم ارائه می‌دهیم. تمام محصولات پنتا با گارانتی ۱۸ ماهه و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله ارائه می‌شوند.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان به انواع آلودگی‌های هوا که در محیط خانه می‌تواند وجود داشته باشد اشاره کرد و گفت: آلاینده‌های شیمیایی از جمله این آلودگی‌ها هستند که خطرات ناشی از تنفس گازهای شیمیایی می‌تواند منجر به سردرد، تنگی نفس و یا واکنش‌های شدیدتری مثل سرطان‌ها شود. مواد شوینده، چسب‌ها، رنگ‌ها، خوش‌بو کننده‌ها، مصنوعات چوبی، همگی باعث تولید گازهای شیمیایی و آلودگی بیشتر هوای محیط می‌شوند.

وی گفت: آلاینده‌های بیولوژیکی، نوع دوم از آلودگی‌های هوایی است و باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها، کپک، گرده گیاهان، شوره حیوانات از جمله این آلاینده‌ها محسوب شده و می‌تواند منجر به ایجاد آلرژی و آسم شود.

ذرات آلاینده معلق در هوا نوع سوم از آلودگی‌هایی بود که بنانی‌فرد به آن اشاره‌کرد و گفت: این نوع از آلاینده‌ها، بسیار ریز بوده و از طریق منافذ محیط، از هوای شهری به داخل خانه منتقل می‌شوند. این ذرات معلق به صورت کلی از طریق گرد و خاک، فعالیت‌های ساختمانی و برخی واکنش‌های شیمیایی تشکیل می‌شوند. دستگاه تصفیه هوا علاوه بر جذب و از بین بردن ذرات معلق و آلودگی هوا مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و گرده گیاهان، با از بین بردن برخی بوهای ناخواسته در محیط مانند بوی سیگار، در تصفیه هوا کاملاً مؤثر بوده و هوای پاک، را برای منازل به ارمغان می‌آورد.

بنانی فرد همچنین تصریح کرد: دستگاه تصفیه هوا پلاسما P۱۲۰ دارای سایز نسبتا” کوچک و کم جاگیر بوده و از نظر کارکرد، نسبت به سایر محصولات موجود در بازار قابل مقایسه نیست. این دستگاه توانایی تصفیه هوا و ضدعفونی نمودن هر محیط مسقفی تا ۱۲۰ متر مکعب را دارد. تأثیرگذاری دستگاه تصفیه هوا P۱۲۰ در مقابله با ابتلاء به ویروس کرونا بسیار عالی بوده و علاوه بر آن کارکرد دستگاه برای فصول سرد و آلوده بسیار مناسب است.

وی اظهار داشت: این دستگاه، در منازل، مطب‌ها و کلینیک‌ها، ایستگاه‌ها، شعب بانکی، محیط کاری و نیمه‌صنعتی کاربرد دارد. ابعاد این محصول ۲۲*۴۰*۵۰ سانتی متر است. میزان صدای تولید آن کمتر از ۶۵ دسی بل است. مصرف برق آن از یک لامپ رشته‌ای ۱۰۰ وات کمتر است. همچنین این دستگاه قابلیت همزمانی تصفیه و ضد عفونی اتمسفر هوا و سطوح را دارد. محصول قابلیت حمل آسان و تخریب و از بین بردن ۹۹ درصد ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها و میکروب‌ها را داراست.

بنانی فرد، ضدعفونی هوا با فناوری پلاسمای سرد، قابلیت تخریب و از بین بردن ۹۹ درصد ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها و میکروب‌ها بدون استفاده از مواد شیمیایی، ایمنی بالای دستگاه با عایق حفاظت الکترومغناطیس، تخریب پاتوژن‌های موجود در هوا، قابلیت ضدعفونی تا ۱۲۰ متر مکعب در ساعت هوای ورودی به دستگاه، بدون خروجی گازهای مضر (ازن)، قابلیت حمل با قابلیت استفاده بر روی میز، زمین و امکان نصب بر روی دیوار، قابلیت استفاده مداوم، تنظیم دور فن با دو سرعت کاری، امکان بهینه‌سازی مصرف برق برای پلاسما / فن ۱/ فن ۲ و با تایمر هوشمند، عملکرد حافظ جان با قابلیت قطع دو قطب (Rccb) و … را از دیگر ویژگی‌های دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده پنتا پلاسما مدل P۱۲۰ برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا پنتا دارای تاییدیه عدم نشر ازن از آزمایشگاه معتمد اداره کل تجهیزات پزشکی، تاییدیه تخریب میکروارگانیزم‌ها از واحد میکروبیولوژی دانشگاهی استان اصفهان، تاییدیه سازگاری الکترومغناطیسی (EMS) از اداره کل تجهیزات پزشکی، تأیید تخریب میکروارگانیزم‌ها از آزمایشگاه معتمد اداره کل تجهیزات پزشکی، اخذ گواهینامه ISO ۱۳۴۸۵ (سیستم مدیریت کیفیت در تجهیزات پزشکی)، تاییدیه ایمنی الکتریکی تجهیزات پزشکی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، تاییدیه تخریب ویروس(DNA/RNA) ، پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی، اخذ دانش بنیانی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تاییدیه ایمنی الکتریکی از آزمایشگاه اداره کل تجهیزات پزشکی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =