اسکار پیستوریوس

اسکار پیستوریوس در حالی اخیراً از زندان آزاد شده که پلیس به او هشدار داده که بعد از مرگ پدر نامزد متوفی‌اش، تعداد دشمنان او بیشتر شده‌اند و برای همیشه هدف تبه‌کاران و دوستان خشمگین پدر مرحوم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اسکار پیستوریوس که به دلیل کشتن نامزدش زندانی بود چندی پیش از زندان آزاد شد.

او مدال طلای دو ۲۰۰ متر و مدال برنز دو ۱۰۰ متر پارالمپیک آتن را به دست آورده و معروف به سریع‌ترین دونده بدون پا است و بارها رکورد دوهای ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر پارالمپیک را شکست.

اسکار در فوریه ۲۰۱۳ به جرم کشتن نامزد ۲۹ ساله‌اش ریوا استین‌کمپ دستگیر شد و بعد از انجام پروسه قانونی به زندان منتقل شد. اسکار در اعترافاتش گفته که به اشتباه تصور می‌کرد دزد به خانه‌اش آمده و از پشت در حمام به او ۴ مرتبه شلیک کرده اما بعد از باز کردن در متوجه شده که نامزدش را کشته است. تنها چند هفته قبل از آزادی مشروط اسکار، پدر ریوا نیز از دنیا رفت و مادر ریوا علت مرگ همسرش را دلشکستگی می‌داند. پدر ریوا تا لحظه آخر در انتظار بود تا اسکار به قتل دخترش اعتراف کند و حقیقت را در مورد آن شب بگوید اما اسکار به هیچ عنوان قتل عمد را گردن نگرفت و بر بی‌گناهی خود و غیرعمد بودن این قتل تاکید دارد.

سریع‌ترین دونده بدون پای جهان؛ از قتل نامزد تا آزادی ترسناک!

پیستوریوس ابتدا در سپتامبر ۲۰۱۴ به ۵ سال حبس محکوم شد و سپس در دسامبر ۲۰۱۵ در دادگاه عالی تجدیدنظر به ۶ سال حبس محکومش کردند. در نوامبر ۲۰۱۷ حکم قتل پیستوریوس را به ۱۳ سال و ۵ ماه تمدید کردند. در سال ۲۰۲۳ به او آزادی مشروط داده شد و در ژانویه ۲۰۲۴ آزاد شد، و در واقع تقریباً ۹ سال در زندان بود. آزادی مشروط او تا دسامبر ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت و در این مدت باید در جلسات درمانی خشم و خشونت شرکت کند و خدمات اجتماعی انجام دهد.

خبرنگاران زیادی خارج از زندان در انتظار آزادی پیستوریوس بودند اما پلیس او را سوار بر ون کرد و از در پشتی زندان او را به عمارت ۲ میلیون پوندی عمویش واقع در حومه واترکلوف پرتوریا رساند. عموی او «آرنولد» برای حفاظت از برادرزاده‌اش چندین بادیگارد مسلح با سگ‌های مهاجم استخدام کرده و دور تا دور خانه را حصار برقی کشیده چراکه اسکار بعد از قتل نامزدش دشمنان زیادی پیدا کرده است. پلیس به اسکار هشدار داده که بعد از مرگ پدر ریوا تعداد دشمنان او بیشتر شده‌اند و برای همیشه هدف تبه‌کاران و دوستان خشمگین پدر مرحوم ریوا قرار خواهد گرفت.

سریع‌ترین دونده بدون پای جهان؛ از قتل نامزد تا آزادی ترسناک!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =