بورس

شاخص کل بورس در طول دی‌ماه ۲ درصد کاهش پیدا کرد با این حال بسیاری از تک‌سهم‌ها بازدهی مثبت چشم‌گیری به ثبت رساندند و در میان آنها دست کم قیمت ۶ سهم بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بورس تهران آخرین روز معاملاتی آذر ماه را در سطح ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۲۱۷ واحد به پایان رساند و تا روز پایانی دی ماه با کاهش حدود ۲ درصدی به ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. با وجود عقب‌نشینی شاخص‌کل در اولین ماه از زمستان، تک‌سهم‌های بسیاری بازدهی مثبت ثبت کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد دست کم بازدهی ۶ سهم در طول دی‌ماه بالاتر از ۵۰ درصد بود. بالاترین بازدهی در این ماه مربوط به داتام است. قیمت هر سهام از این سهم بیش از ۹۰ درصد افزایش یافت. البته باید در نظر داشت داتام عرضه اولیه بود. سدشت با بازدهی ۶۶ درصدی در دی‌ماه پس از داتام در رتبه پربازده‌ترین سهام بازار سرمایه جای می‌گیرد. قیمت هر سهم سدشت از ۷ هزار و ۸۰۰ تومان در ابتدای دی‌ماه به بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

تک‌سهم‌های خاص دی‌ماه با بازدهی بالای ۵۰ درصدروند صعودی قیمت سدشت از شهریورماه آغاز شد و در ماه آبان نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشت ولی در طول آذرماه نزولی بود تا اینکه دی‌ماه در یک موج شدید صعودی بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت. در کنار سدشت، سه سهم نخریس، زماهان و ثنوسا نیز بازدهی بالاتر از ۶۰ درصد در دی‌ماه به ثبت رساندند. بازدهی نخریس در دی‌ماه ۶۳ درصد بود، این سهم نیز مانند داتام عرضه اولیه است ولی زماهان و ثنوسا بدون اینکه عرضه اولیه باشند بازدهی بالاتر از ۶۰ درصدی ثبت کرده‌اند. بازدهی زماهان در دی‌ماه به ۶۲ درصد رسید.

روند قیمتی زماهان از اول آذرماه صعودی شد و هر سهم آن در مدت دو ماه از ۶۷۱ تومان به هزار و ۷۵۰ تومان رسید. زماهان در دی رشد خیره‌کننده‌ای داشت و با سرعت به سمت سقف تاریخی خود در حال حرکت است. بعضی از فعالان بازار مدعی‌اند زماهان تا سقف تاریخی ۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مانع تکنیکالی ندارد. در مقابل ثنوسا با وجود رشد سنگین در دی‌ماه تا سقف تاریخی خود دست کم یک مانع تکنیکالی دارد.

تک‌سهم‌های خاص دی‌ماه با بازدهی بالای ۵۰ درصد

ثنوسا در نیمه دوم دی‌ماه وارد یک رالی صعودی قدرتمند شد تا در مدتی کمتر از ۲ هفته قیمت هر سهم آن از ۹۳۰ تومان به هزار و ۳۰۰ تومان برسد. سقف تاریخی ثنوسا در محدوده هزار و ۹۰۰ تومان قرار دارد و اگر ثنوسا به رالی صعودی فعلی ادامه دهند قیمت هر سهم آن پیش از سال ۱۴۰۳ به سقف تاریخی جدیدی دست پیدا می‌کند. در انتها یکی دیگر از هم‌گروهی‌های ثنوسا یعنی ثباغ نیز در دی‌ماه بازدهی بالاتر از ۵۰ درصدی ثبت کرد.

تک‌سهم‌های خاص دی‌ماه با بازدهی بالای ۵۰ درصد

قیمت هر سهم ثباغ در دی‌ماه از ۸۱۹ تومان به هزار و ۲۲۰ تومان رسید. ثباغ برعکس ثنوسا فاصله زیادی تا سقف تاریخی خود دارد. بالاترین قیمت این سهم در محدوده ۳ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت شده‌است. با این حال بازدهی بالای ۵۰ درصدی در دی‌ماه به ثبت رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =