مسئولیت اجتماعی

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جزئیات آیین نامه طرح نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان را تشریح کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، محمدمهدی ذوالفقارزاده با اشاره به جزئیات آئین نامه طرح نشان مسؤلیت اجتماعی دانشگاهیان گفت: اهمیت و تأکیدات نشان مسئولیت اجتماعی در جای خود بسیار مهم است تا دانشگاهیان ما در قبال مسائل و نیازهای جامعه احساس مسئولیت داشته باشند و داوطلبانه وارد میدان شوند، البته این به این معنی نیست که امروز این گونه نیست.

وی ادامه داد: چرا امروز این گونه هست، اما شاید بروز و ظهوری به آن معنی نداشتیم بنابراین ما وظیفه خود می‌دانیم اینها را جدی تر بازنمایی کنیم و یکی از قالب‌ها و ظرف‌هایی که می‌توانیم این بازنمایی را خوب نشان دهیم، فضای جایزه و نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه آئین نامه طرح نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان بزودی از سمت وزیرعلوم ابلاغ می‌شود با اشاره به کلیات آئین نامه مذکور گفت: طی شدن مسیر علمی نیز در این زمینه مورد تاکید ماست. یک کارگروه تخصصی و یک طرح پژوهشی برای آن تشکیل شده که مطالعات تطبیقی از دانشگاه‌های دنیا را انجام دهند.

وی ادامه داد: ماحصل همه اینها زمینه خوبی فراهم کرد تا آئین نامه طرح نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان را تدوین کنیم حتی فعالیت‌های دیگری هم به صورت گفتمانی دنبال می‌کنیم از این جهت که موضوع باید ترویج شود، حتی کلیپ‌هایی آماده شده است مثلاً استاد دانشگاه معتبری که به منطقه محروم می‌رود و آموزش رایگان برگزار می‌کند تا دانشجویان توانمند شوند.

ذوالفقارزاده ادامه داد: این نشان در چند سطح پیش بینی شده است در یک سطح به طرح برتری داده می‌شود که متعلق به یک دانشگاه، یک فرد به عنوان هیأت علمی، کارمند، دانشجو و یا کارشناس است. یا طرح برتری که متعلق به یک گروه است، مثل گروه دانشجویی کانون‌های خیریه یا اردوهای جهادی می‌توانند نامزدهای این طرح برتر در سطح گروه باشند. این نشان در یک سطح هم به حامیان اعطا می‌شود، برخی مجموعه‌ها و دانشگاه‌ها هستند که از فضای مسئولیت اجتماعی دفاع می‌کنند بنابراین آنها را نیز درگیر خواهیم کرد.

وی افزود: البته باید تاکید کنم این نشان به راحتی به یک دانشگاه تعلق نمی‌گیرد اگر یک دانشگاه ۳ سال طرح‌های متناوب و سازوکار خوبی برای تقویت مسئولیت اجتماعی داشت، ممکن است نامزد اعطای این نشان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =