• ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
  • کد خبر: 48503
  • readingTime: ۱ دقیقه
تولید سمعک دیجیتال هوشمند

فناوران ایرانی موفق به تولید سمعک دیجیتال هوشمند شدند. این دستاورد از خروج ارز و وابستگی به خارج از کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، شرکت فن‌آذرخش که در سال ۱۳۶۵ با هدف حمایت از افراد دارای مشکلات شنوایی تأسیس شد، در حال حاضر در زمینه تولید سمعک‌های آنالوگ و دیجیتال فعالیت می‌کند.

اکبر مکی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در مورد تولید سمعک هوشمند تولیدی این شرکت با نام تجاری پارس تک گفت: فناوری ساخت سمعک برای کم‌شنوایان فقط در اختیار چند کشور اروپایی و آمریکای شمالی است و واردات سمعک و تجهیزات شنوایی برای کشور بسیار ارزبر بوده و واردات این کالا مشمول ارز حمایتی است.

وی با بیان اینکه تولید سمعک در ایران با استقبال و بازخورد فوق العاده کادر درمان، کاربران سمعک و مسئولین اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی روبرو شد، افزود: با توجه به اینکه سخت افزار و نرم افزار سمعک به طور کامل توسط مهندسان مجرب و متخصص ایرانی ساخته شده است، خودکفایی در این حوزه می‌تواند از خروج ارز و وابستگی به خارج جلوگیری کند.

این فنا ور، صدای واضح و بسیار شفاف، قالب‌گیری و ساخت سمعک متناسب با آناتومی مجرای گوش، ظرافت و نامرئی بودن، مجهز بودن به هشت کانال پردازشی و مدارات کاهنده پارازیت و امکان درمان وز وز گوش را از ویژگی‌های سمعک دیجیتال ایرانی عنوان کرد و یادآور شد: این سمعک برای افرادی که می‌خواهند سمعک را پنهان و با حداقل دید در مجرای گوش خود قرار دهند کاملاً مناسب است.

مکی ادامه داد: علاوه بر دستیابی به توانمندی منحصر به فرد تولید سمعک در کشور، امکان ارائه خدمات پس از فروش طولانی مدت تر و کاهش قیمت سمعک، دستاورد بسیار سودمندی برای کم شنوایان ایران است.

سمعک دیجیتال هوشمند با حضور جمعی از اساتید رشته شنوایی شناسی دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور، متخصصان ا دیو لو ژی و مسئولان وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی ۲۵ دی ماه در دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =