• ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
  • کد خبر: 48364
  • readingTime: ۱ دقیقه
صادرات مواد معدنی

وزیر صنعت و ساخت‌وساز قزاقستان با دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور منابع انرژی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از دنیای معدن، «کنات شارلاپایف» وزیر صنعت و ساخت‌وساز قزاقستان با «جفری رأس پیات» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور منابع انرژی، در حاشیه نشست مواد معدنی آینده که در ریاض برگزار شد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار گام مهمی در تعمیق روابط بین دو کشور در زمینه توسعه زنجیره ارزش معدنی پایدار بود. در حاشیه این مجمع بر جنبه‌های کلیدی همکاری در حوزه منابع معدنی و انرژی تاکید شد.

طرفین با در نظر گرفتن بیش از ۳۰ سال همکاری استراتژیک قوی بین قزاقستان و ایالات متحده، دورنمای مشارکت بلندمدت را مورد بحث قرار دادند.

پتانسیل قزاقستان برای تأمین بیش از ۱۶ ماده معدنی حیاتی شناسایی شده توسط سازمان زمین شناسی ایالات متحده از جمله بیسموت، گالیم، وانادیوم، تنگستن، قلع، تانتالم، نیوبیم، منیزیم، لیتیوم، ای ندیم، گرافیت، کبالت توجه ویژه شد که بر اهمیت استراتژیک همکاری در تضمین ثبات منابع تاکید دارد.

علاقه شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند ریوتینتو، کاو کپیتال و نسبیت اسپیس به جنبه‌های مختلف صنعت معدن قزاقستان مورد توجه قرار گرفت.

هر دو طرف قصد خود را برای ادامه تلاش‌های مشترک خود برای توسعه رویکردهای پایدار و مسئولانه در مورد مواد معدنی تأیید کردند. این اقدام برای انتقال انرژی پایدار کمک و شرایط را برای پایداری اقتصادی بلندمدت در قزاقستان و ایالات متحده ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =