• ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
  • کد خبر: 48093
  • readingTime: ۱ دقیقه
فرانتس بکن‌باوئر

فرانتس بکن‌باوئر اسطوره فوتبال آلمان و بایرن‌مونیخ پس از سپری کردن چند سال بیماری در ۷۸ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فرانتس بکن‌باوئر اسطوره فوتبال آلمان و بایرن‌مونیخ در سن ۷۸ سالگی دار فانی را وداع گفت تا فوتبال ژرمن‌ها یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌هایش را از دست بدهد.

خانواده بکن‌باوئر با ارسال پیامی درگذشت فرانتس در روز یک‌شنبه را اعلام کرد: «با اندوه عمیق اعلام می‌کنیم که همسرم و پدرمان فرانتس بکن‌باوئر دیروز یکشنبه در کنار خانواده‌اش با آرامش و در خواب درگذشت. از شما می‌خواهیم که اجازه دهید در سکوت عزاداری کنیم و از پرسیدن سؤال بیشتر خودداری کنید.»

بکن‌باوئر که سال‌های اخیر درگیر جراحی قلب و لگن بود، نامش را در تاریخ فوتبال با قهرمانی در جام‌جهانی ۱۹۷۴ به عنوان کاپیتان و جام‌جهانی ۱۹۹۰ به‌عنوان سرمربی جاودانه کرد. «قیصر» در ۱۰۳ بازی با پیراهن آلمان ۱۴ گل به ثمر رساند.

او که در نیویورک کاسموس و هامبورگ هم توپ زده بود، ۷۵۴ مرتبه در فوتبال حرفه‌ای به میدان رفت که ۵۸۴ مرتبه آن با پیراهن است. او ۵ مرتبه قهرمانی در بوندس‌لیگای آلمان، ۴ مرتبه قهرمانی در جام‌حذفی آلمان، ۳ مرتبه قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا، یک مرتبه قهرمانی در جام‌درجام اروپا و یک مرتبه قهرمانی در جام بین‌قاره‌ای را همراه بایرن جشن گرفت. ۳ مرتبه هم همراه نیویورک کاسموس قهرمان لیگ فوتبال آمریکای شمالی شد. حسن‌ختام افتخارات بکن‌باوئر به‌عنوان بازیکن قهرمانی همراه هامبورگ در بوندس‌لیگا بود.

کاپیتان پیشین تیم ملی آلمان همراه این تیم در جام‌جهانی ۱۹۶۶ به نایب‌قهرمانی رسید، در جام‌جهانی ۱۹۷۰ سوم شد، در جام‌جهانی ۱۹۷۴ جام قهرمانی را بالای سر برد. او همچنین سابقه قهرمانی در یورو ۱۹۷۲ را داشت و در سال ۱۹۷۶ هم با آلمان‌غربی نایب‌قهرمان شد.

بکن‌باوئر در مربیگری هم موفق بود و در دوران کوتاهی که کار کرد، آلمان‌غربی را به قهرمانی جام‌جهانی ۱۹۹۰ رساند و همراه مارسی قهرمان لیگ ۱ فرانسه شد. همچنین به‌عنوان سرمربی بایرن‌مونیخ یک قهرمانی بوندس‌لیگای آلمان و یک قهرمانی در جام یوفا را به افتخاراتش افزود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =