• ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
  • کد خبر: 47442
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا و سکه

هفته گذشته، برآیند قیمت‌ها در بازار طلای آبشده مثبت بود ولی در بازار سکه برآیند کاهشی است. فعالان بازار عقیده دارند رشد قیمت انس و کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی منجر به سرگردانی بازارهای داخلی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته، برآیند قیمت‌ها در بازار طلای آبشده مثبت بود ولی در بازار سکه برآیند کاهشی است. فعالان بازار عقیده دارند رشد قیمت انس و کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی منجر به سرگردانی بازارهای داخلی شده‌ است. هفته گذشته دلار در بازار غیررسمی تا کانال ۴۹ هزار تومان عقب نشینی کرد ولی انس طلا دوباره به کانال ۲ هزار دلار بازگشت و تا ۲ هزار و ۵۰ دلار پیش‌روی کرد. خروجی این اتفاقات افزایش قیمت طلای آبشده از ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان بود.

بازار طلا در رکود فصل سرما

فشردگی در نمودار قیمتی طلای آبشده هر روز بیشتر می‌شود و بازاریان عقیده دارند این فشردگی به زودی با یک حرکت بزرگ به پایان می‌رسد. برخی از بازاریان مدعی‌اند حرکت بزرگ طلای آبشده به طرف صعود خواهد بود و برخی معتقدند طلای آبشده ریزشی می‌شود. طلای آبشده برای صعودی باید موفق به عبور از سطح ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شود و در مقابل برای ریزش باید سطح ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را از دست بدهد. برآیند قیمت طلای آبشده در سال ۱۴۰۲ منفی است. محمد خلیل‌پور یکی از فعالان بازار در این‌باره می‌گوید: با توجه به تعطیلات کریسمس و آغاز سال جدید میلادی انتظار ثبات بیشتری از قیمت طلای آبشده در طول ۲ هفته پیش‌رو داریم.

شرایط در بازار سکه نیز شبیه به طلای آبشده‌ است. سکه از یک طرف با افزایش نرخ انس طلا گارد صعودی می‌گیرد و از طرفی دیگر کاهش نرخ دلار در بازار غیررسمی مانع از حضور سکه در کانال ۳۰ میلیون تومان شده‌ است. قیمت سکه در طول هفته گذشته کم‌نوسان بود.

بازار طلا در رکود فصل سرما

نمودار سکه نیز مانند طلای آبشده از فشردگی شدید قیمت خبر می‌دهد، خلیل‌پور در این‌باره گفت: سکه زیر خط روند نزولی خود فشردگی دارد و افراد زیادی در بازار عقیده دارند قیمت سکه خیلی زود صعودی خواهد شد. سکه برای ادامه روند صعودی ابتدا باید تا کانال ۲۹ میلیون تومان افزایش پیدا کند و در غیر این صورت احتمال ریزش تا کانال ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان وجود دارد. گفت‌وگو با بازاریان از کاهش شدید تقاضا به خصوص در نیمه دوم آذرماه خبر می‌دهد. اگرچه این کاهش تقاضا به صورت فصلی در آذر و دی اتفاق می‌افتاد ولی برخی رکود حاکم بر بازار را شدیدتر از آذر و دی‌ماه سال گذشته می‌دانند با این اوصاف انتظار می‌رود نوسانات در بازار طلا در طول دی‌ماه نیز سطح پایینی داشته‌ باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =