فرسوده

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان گفت: ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان و ۵۰۰۰ هزار تاکسی تزریق و تعویض شود چراکه این ناوگان فرسوده است و باید تعویض و استاندارد و بروزرسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، منصور شیشه فروش شامگاه سه‌شنبه در نشست آنلاین شهر دودی به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: وضعیت کیفی هوا در ۶ ماه اول سال اصفهان ۵۳ روز هوای ناسالم برای عموم را تجربه کرده و علت آن کانون‌های گرد و غباری است که اطراف اصفهان شکل گرفته چرا که بیش از ۳۰ درصد از اصفهان مساحت بیابانی است.

وی ادامه داد: نیمه اول سال علت آلودگی هوا کانون‌های گردوغبار است که از کانون‌های فرسایش بادی اطراف شکل می‌گیرد و نیمه دوم سال علت آلودگی هوا سکون و پایداری مطلق جو و تجمیع آلاینده‌های ناشی از خودروها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خاطر نشان کرد: تالاب بین‌المللی گاوخونی با وسعت ۴۷ هزارهکتار سهمی از حقابه زاینده‌رود نداشته و این شرایط موجب شده افزایش کانون‌های بیابان‌زایی را در منطقه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم آمایش سرزمین را در بارگذاری جمعیت و سکونت‌گاه‌ها رعایت کنیم، گفت: در واقع باید صنایع پاک را شکل بدهیم و کمترین خروجی آلاینده‌ها را از منابع متحرک و ثابت داشته باشیم.

ضرورت تزریق و تعویض ۵ هزار تاکسی در اصفهان

شیشه‌فروش ادامه داد: طبق مطالعات منشایابی برای آلودگی هوا توسط استانداری بررسی شده کدامیک از بخش‌ها سهم بیشتری در انتشار آلاینده‌ها دارند که سراغ خوردوها، صنایع یا کوره‌های آجر یا نیروگاه‌ها برویم.

وی با اشاره به راهکارها بیان کرد: باید برای ناوگان حمل و نقل شهر اقدام صورت گیرد چرا که حدود ۱۸۰ هزار خودروی فرسوده در اصفهان است که کشور حتماً باید تسهیلاتی ویژه برای خروج خودروهای فرسوده در اصفهان اقدام کند.

وی ادامه داد: دومین راهکار این است که قرار شد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان و ۵۰۰۰ هزار تاکسی تزریق و تعویض شود چراکه این ناوگان فرسوده است و باید تعویض و استاندارد و بروزرسانی شود.

ایجاد ۵ هزار نیروگاه‌ها خورشیدی جایگزین

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: ایجاد ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی جایگزین نیروگاه‌های عادی ۵۰۰۰ هزارمگاوات در طول چهارسال که ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی امسال با مشارکت فولادمبارکه و بخش‌های دیگر شکل گرفت.

وی افزود: موضوع دیگری که مورد پیگیری قرار گیرد بحث توزیع سوخت پاک است که در همه جایگاه‌های سوخت استان اصفهان هم گازوئیل و هم بنزین پاک توزیع می‌شود.

شیشه‌فروش بیان کرد: نکته‌ای دیگر عدم استفاده مازوت در نیروگاه‌ها است که امسال مانع از مصرف مازوت در استان شدیم و محیط زیست محور شد که مرتب بر این امر نظارت کند.

وی گفت: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و بحث‌های علمی برای کمک به آن است که این شرایط در محیط زیست ایجاد شده تا طرح‌های جدید ارائه و پیگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =