• ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
  • کد خبر: 46931
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

هفته‌ گذشته یعنی اولین هفته ماه دسامبر همزمان با ۱۱ تا ۱۷ آذرماه یکی از تاریخی‌ترین روزها در بازار طلا بود. انس طلا سقف تاریخی خود را شکست و به قیمت ۲ هزار و ۱۴۸ دلار رسید. بازار داخلی نیز با چراغ سبز انس صعودی شد ولی قیمت‌ها خیلی سریع به سطوح قبلی بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته‌ گذشته یعنی اولین هفته ماه دسامبر همزمان با ۱۱ تا ۱۷ آذرماه یکی از تاریخی‌ترین روزها در بازار طلا بود. انس طلا سقف تاریخی خود را شکست و به قیمت ۲ هزار و ۱۴۸ دلار رسید. بازار داخلی نیز با چراغ سبز انس صعودی شد ولی انس طلا با سرعت زیاد به محدوده کمتر از ۲ هزار و ۳۰ دلار بازگشت تا بازار داخلی بخش عمده رشد قیمت خود را از دست بدهد. با این حال بررسی معاملات در بازار داخلی نشان می‌دهد نوسانات قیمت انس زیان سنگینی به بعضی از معامله‌گران کوتاه‌مدت وارد کرده‌ است. برخی در طول این هفته متحمل ضرر چند میلیارد تومانی شده‌اند و تعداد محدودی از شرایط حال حاضر بازار سود بردند.

برآیند هفتگی طلای آبشده منفی بود. طلای آبشده در روزهای نخستین هفته به مرز ۱۱ میلیون تومان رسید و سپس تا ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافت و هفته را با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به پایان رساند.

ریزش قیمت سکه در هفته رکوردشکنی انس طلا

طلای آبشده یک مرتبه دیگر برای عبور از سطح ۱۱ میلیون تومان ناتوان بود و احتمال ادامه ریزش قیمت ابتدا تا سطح ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سپس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد. صعود قیمت طلای آبشده در روز پایانی هفته گذشته بار دیگر امید را در بازار زنده کرد. صابری یکی از معامله‌گران بازار طلای اصفهان در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: روز پنج‌شنبه حمایت خوبی از قیمت آبشده شد و امیدواریم در آذرماه سقف قیمتی ۱۱ میلیون تومان شکسته شود.

شرایط در بازار سکه نیز مشابه طلای آبشده است با این تفاوت که سکه با وجود ریزش قیمت پس از نوسانات انس، کانال قیمتی ۲۹ میلیون تومان را از دست نداد. این هفته قیمت سکه بین ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نوسان کرد. البته گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد سکه در بازار آزاد حتی به قیمت ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز معامله شده‌ است.

ریزش قیمت سکه در هفته رکوردشکنی انس طلا

صابری، فعال بازار در مورد نوسانات قیمتی بازار سکه در هفته گذشته گفت: برخی می‌گویند کانال ۳۰ میلیون تومان برای سکه طلسم شده‌است و هر بار حتی به این محدوده نزدیک می‌شود با سرعت زیادی ریزشی شده‌ است. افزایش قیمت سکه در روز پایانی هفته ‌گذشته فعالان بازار را به پایان روند کوتاه مدت نزولی امیدوار کرده‌است. البته صعود یا نزول قیمت سکه و طلای آبشده به نوسانات قیمت انس طلا بستگی دارد. اگر روند ریزشی انس طلا ادامه‌دار باشد بازار داخلی طلا و سکه نیز ریزشی خواهد شد و در غیر این صورت سکه و طلای آبشده به راحتی مقاومت‌های قیمتی را پشت سر می‌گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =