استیل مینت

در نشست اخیر بین کمیسیون اروپا و صنعت‌کاران ژاپنی برای بحث در مورد اقدامات تنظیم مرز کربن اتحادیه اروپا (CBAM) برای صنعت فولاد و آلومینیوم، فدراسیون آهن و فولاد ژاپن (JISF) نگرانی‌های این صنعت را عنوان کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از استیل مینت، در نشست اخیر بین کمیسیون اروپا و صنعت‌کاران ژاپنی برای بحث در مورد اقدامات تنظیم مرز کربن اتحادیه اروپا (CBAM) برای صنعت فولاد و آلومینیوم، فدراسیون آهن و فولاد ژاپن (JISF) نگرانی‌های این صنعت را عنوان کرد.

CBAM سیستمی است که بر کالاهای وارداتی از کشورها و مناطقی که مشتاق اقدامات متقابل گرمایش جهانی نیستند، مالیات وضع می‌کند. اتحادیه اروپا یک سیستم گزارش‌دهی را در اکتبر 2023 و پیش از معرفی کامل آن در ژانویه 2026 راه اندازی کرد. شش نوع محصول وارداتی از جمله فولاد، آلومینیوم و سیمان واجد شرایط هستند.

نگرانی‌های صنعت ژاپن

در طول سمینار، آقای تورو اونو، مشاور JISF، مشکلات زیر را با CBAM عنوان کرد:

سازگاری با قوانین WTO: آقای Ono ابراز نگرانی کرد که CBAM ممکن است قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) را نقض کند.

مفاد مجازات در سیستم گزارش دهی: آقای اونو همچنین از مقررات مجازات در سیستم گزارش‌دهی انتقاد کرد که به عقیده او بسیار سختگیرانه است.

الزام به گزارش داده‌های تفصیلی: آقای اونو تاکید کرد که الزام به گزارش داده‌های جزئی تحت سیستم گزارش‌دهی برای صنعت فولاد و سایر بخش‌ها سنگین است.

به طور خاص، تحت سیستم گزارش‌دهی، واردکنندگان موظفند هنگام صادرات محصول به اتحادیه اروپا، داده‌های دقیق مانند ردپای کربن محصول را به مقامات اتحادیه اروپا گزارش دهند. صادرات برای دوره اکتبر تا دسامبر باید تا پایان ژانویه سال آینده ارائه شود. با این حال، بسیاری می گویند که داده‌های مورد نیاز اتحادیه اروپا بسیار زیاد و دقیق است و برای صنعت فولاد و سایرین دشوار است که پاسخ دهند.

CBAM اتحادیه اروپا یک اقدام پیچیده و بحث برانگیز است. برای اتحادیه اروپا و صنعت ژاپن مهم است که به گفت‌وگو برای رسیدگی به نگرانی‌های هر دو طرف ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =