معدن طلا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کرمان گفت: زمینه حضور شرکت‌های بزرگ قطری در معادن کرمان و به‌ویژه صنایع پایین‌دستی فراهم است.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کرمان، پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه صادرات و نشست با رایزن بازرگانی ایران در قطر اظهار داشت: سطح روابط ایران و قطر در بهترین نوع است و در استان کرمان هم برای ورود شرکت‌های قدر قطری به صنایع پایین‌دستی وجود دارد.

وی بیان داشت: کرمان بزرگترین استان کشور است و در هریک از ۲۵ شهرستان تابعه استان یک ظرفیت بالقوه و بالفعل وجود دارد که هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده تا از آن استقاده شود و ثروت ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اضافه کرد: دو زون معدنی بزرگ جهان از پهنه استان کرمان عبور می‌کند و کرمان، بهشت سرمایه‌گذاری در حوزه معادن است.

حسن‌زاده ادامه داد: از زمانی که به‌عنوان معاون استاندار کرمان وارد استان شدم همراه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برای ارتقای رتبه کسب و کار تلاش کردیم و تیم اقتصادی استان با حضور فعالان اقتصادی، افراد موثر و دولتمردان، نمایندگان مجلس و پارلمان بخش خصوصی شکل گرفت.

وی ابراز داشت: آمار اتاق بازرگانی ایران نشان می‌دهد، همدلی تیم اقتصادی استان کرمان نتیجه داده است به طوری که نرخ بیکاری در استان در حالی به ۷.۴ درصد رسیده که نیم درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و رتبه کسب و کار استان کرمان هم از ۳۱ به ۱۲ رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان یادآور شد: ارتباط ما دولتی‌ها و بخش خصوصی و واحدهای تولیدی که از نزدیک آنها را دیده‌ام و همچنین موقعیت اتاق بازرگانی، کمیته رفع موانع تولید در حال حاضر ممتاز است و این موقعیت خوبی برای استان و کشور برای توسعه و رشد اقتصادی است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه به دانش بومی در بخش فولاد، ساخت کارخانه گندله و کنستانتره در استان کرمان دست پیدا کرده‌ایم، ابراز داشت: در صنایع پایین‌دستی استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هست و باید کمک کرد تا شرکت‌های قدر ازجمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری قطری وارد استان شوند.

در همین حال رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در سخنانی از فرصت‌های کم‌نظیر سرمایه‌گذاری در استان سخن به‌میان آورد و اظهار داشت: در حالی می‌توان بر بازار قطر کار کرد که در حال حاضر ارتباطات گسترده‌ای بین قطر با استان کرمان وجود ندارد.

سید مهدی طبیب‌زاده ابراز کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۷۳۸ دلار صادرات از گمرکات کرمان به قطر داشته‌ایم و این رقم در در سال گذشته هم ۲ میلیون دلار بوده که قابل توجه نیست و باید برای گسترش صادرات از کرمان به قطر تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =