• ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر: 45561
  • readingTime: ۱ دقیقه
استاندار اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید از نگاه تمرکزگرا در قانونگذاری فاصله گرفت، گفت: ظرفیت‌هایی مانند (بند ه تبصره ۹ قانون بودجه) نیز فراهم می‌شود اما امکان توزیع درصد مناسبی از بودجه به استان‌ها اختصاص نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا مرتضوی در نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی_اسلامی پایگاه رشد، تعلیم و تربیت مسجد است، اظهار داشت: بهره‌مندی از مساجد صرفاً برای اقامه نماز، استفاده از ظرفیت حداقلی مساجد است که توجیه پذیر نیست.

وی با بیان اینکه برخی مساجد و کانون‌ها می‌درخشند، ادامه داد: در هر منطقه می‌توان افراد خاص محل را بعنوان محور قرار داد تا در امور نقش آفرینی کنند، این اصل در بسیاری از مناطق جواب داده و نتایج خوبی داشته است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از کمبود و کاستی‌ها ناشی از نگاه تمرکزگرا در سطح ملی است و متأسفانه در نوشتن قوانین سررشته همه تصمیمات در تهران است اما در مطالبه از استان پیگیری می‌شود.

وی افزود: این موضوع در شهرستان‌ها نیز مشهود است و بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها به مدیریت استان ارجاع داده می‌شود در صورتی که حمایت و پشتیبانی لازم از اجرای امور نمی‌شود.

مرتضوی متذکر شد: 2.3 درصد از توزیع اعتبارات کشور در قانون بودجه ۱۴۰۲ به صورت استانی و 97.7 درصد به صورت ملی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی مانند (بند ه تبصره ۹ قانون بودجه) نیز فراهم می‌شود اما امکان توزیع درصد مناسبی از بودجه به استان‌ها اختصاص نمی‌یابد.

استاندار اصفهان گفت: انتظار می‌رود این ظرفیت به صورت کامل یا حداقل ۵۰ درصد به استان اختصاص داده شود و برای دریافت این اعتبار پیگیر هستیم.

مرتضوی با تأکید بر تأمین اعتبارات فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مساجد و کانون‌ها، اظهار کرد: در همه تندبادها نیروهای انقلابی، جوان و مذهبی پای کار هستند اما در تقسیم اعتبارات کمترین سهم به آنها اختصاص می‌یابد.

وی عنوان کرد: مشکل اساسی ما معضلات قانون‌گذاری است و نیاز است در بخش قانونگذاری از نگاه تمرکزگرا فاصله بگیریم.

استاندار اصفهان متذکر شد: تقویت مساجد و کانون‌های فرهنگی مهمترین تأثیر را در فرهنگ کشور خواهد داشت.

وی خطاب به دبیر شورای فرهنگی استان، گفت: با تکرار جلسات به صورت مستمر می‌توانیم تصمیمات موثری را داشته باشیم از این رو تقویم برگزاری جلسات تا پایان سال تنظیم و تدوین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =