• ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
  • کد خبر: 45515
  • readingTime: ۲ دقیقه
مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گاه ما به این حوزه نوآورانه بوده و تلاش کردیم رشته‌های زیادی از تولید محتوا را در حوزه مشاغل خانگی بگنجانیم که این امر باعث شد افراد با سطح تحصیلات بالا نیز به این حوزه روی آورند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آزیتا همتیان ظهر چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی فعالین حوزه اشتغال و کارآفرینی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از استان‌های سرآمد در توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور است، اظهار داشت: صدور مجوز برای افراد مستقل با سرعت درحال انجام است اما به دلیل عدم مهارت کافی دسترسی مناسبی به بازار و فروش ندارند.

وی ادامه داد: برنامه مهم امسال ما در این حوزه توسعه بازار این مشاغل است و تمام تلاش دبیرخانه بر فروش و عرضه محصولات خانگی و ایجاد سکوهای فروش مجازی و تأمین بازارهای فصلی است.

رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت از امضای ۲ تفاهم نامه مهم همکاری با بانک‌های «رفاه کارگران» و «مهر ایران» در راستای طراحی پلتفرم فروش و خرید تضمینی محصولات تولیدی خبر داد و افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فیمابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای فرهنگی عمومی و کارگروه ساماندهی مُد و لباس، همکاری و مشارکت در زمینه ساماندهی و همیاری کسب و کارهای خانگی حوزه مد و لباس و راهبری ایجاد و توسعه برند مشاغل خانگی از دیگر اقدامات انجام شده برای دستیابی به بازار فروش محصولات مشاغل خانگی است.

وی افزود: افراد پشتیبان مشاغل خانگی نوآفرین و کارآفرینان ما هستند و اغلب چالش‌ها و مشکلاتی را که با آن مواجه هستند خودشان رفع می‌کنند.

همتاییان یکی از چالش‌های این حوزه را مسائل نظام بانکی به ویژه در تأمین ضمانت‌های بانکی و دیر پرداخت کردن تسهیلات عنوان کرد و افزود: در ادوار گذشته مشاغل خانگی و کاریابی‌ها به خاطر قرارگرفتن در یک روال ثابت کمتر مورد توجه قرار می‌گرفته اما طی ۲ سال اخیر تعداد رشته‌های مشاغل خانگی از ۳۸۵ رشته به ۵۰۰ رشته گسترش یافته است و ۱۰۰ رشته دیگر نیز اضافه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه ما به این حوزه نوآورانه بوده و تلاش کردیم رشته‌های زیادی از تولید محتوا را در حوزه مشاغل خانگی بگنجانیم که این امر باعث شد افراد با سطح تحصیلات بالا نیز به این حوزه روی آورند.

رئیس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در کشور و تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ۲۵ استان افزود: در حال حاضر متوسط نرخ بیکاری کشور ۷ درصد است که در مقایسه با ادوار مختلف کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

وی دستیابی به این موفقیت را مرهون سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت و ارائه دستورالعمل‌هایی که منجر به افزایش نرخ اشتغال‌زایی بانوان شده عنوان کرد و ابراز داشت: تولیدات مشاغل خانگی در سایر کشورها منجر به افزایش صادرات و تولید ناخالص داخلی شده و از این رو یکی از سیاست‌های محوری ما در حوزه مشاغل خانگی تغییر رویکرد در این حوزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =