• ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
  • کد خبر: 45215
  • readingTime: ۱ دقیقه
رضا مراد صحرایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۸ هزار معلم جدید جذب شدند که این کمبود ریشه تاریخی دارد و با اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی، دیگر شاهد بازنشستگی کم‌سابقه و به تبع آن کمبود معلم نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رضامراد صحرایی پیش از ظهر امروز در جمع نو معلمان اصفهان با بیان اینکه در آموزش و پرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود، اظهار داشت: یکی از علت‌های کمبود معلم امروز این است که خلاف جهت سند بنیادین تحول در بیش از یک دهه حرکت شده است.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین تربیت دانش‌آموزانی حقیقت‌طلب و میهن‌دوست است و آفت امروزه در اثر جنگ ترکیبی، حذف ذهن تاریخی است که علت اصلی ظلم به مردم فلسطین و تصاحب خانه‌های آنها، شهید شدن پدران و مادران آنها را نشان نمی‌دهند و وظیفه ما مبارزه با این تحریف است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمی شغل نیست که با شغل‌های دیگر مقایسه شود و در این جنگ ترکیبی تاریخی که به راه افتاده، معلمان به عنوان افسران این جنگ نرم هستند.

وی نبود ارتباط شناختی بین معلمان و دانش‌آموزان را یک چالش برشمرد و گفت: اصول ما از زمان پیامبر اکرم(ص) تا امروز ثابت است ولی نمی‌توان با روش گذشته به نسل امروز تدریس کرد.

صحرایی خاطر نشان کرد: معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب معمار هویت و آینده کشور است و در حساس‌ترین نقطه جغرافیایی این کشور یعنی کلاس درس ایستاده چون آینده این کشور را می‌سازند.

وی با بیان اینکه از کمبود حقوق و مزایا گلایه و شکایت وجود دارد، گفت: اعتراض حق هر کسی است اما هر کسی که می‌خواهد ببیند چه گذشته است بیاید و ببیند چه شده و چگونه افراد انتخاب شدند؛ من شهادت می‌دهم برای انتخاب بهترین معلمان، سفارشی قبول نکردم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۸ هزار معلم جدید جذب شدند که این کمبود ریشه تاریخی دارد، گفت: با اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی در زمان معین، دیگر شاهد بازنشستگی کم‌سابقه نخواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: قانون رتبه بندی آیین نامه مسیر رشد معلمی به زودی تدوین و پس از تصویب به عنوان مکلم قانون رتبه بندی اجرا می شود و همین امسال بیش از ٥ میلیون و ٥٠٠ هزار ساعت آموزش ضمن خدمت اجرا شده است.

صحرایی با بیان اینکه کوچک‌شماری آموزش و پرورش تبعات جبران ناپذیری در کشور دارد، گفت: متاسفانه امروز ما میراث‌دار یک نگاه نامبارک به آموزش و پرورش هستیم و شرافت یک معلم را درآمد و نگاه دیگران مشخص نمی‌کند بلکه آن کودکانی که به شهدای دفاع مقدس و مدافع امنیت تبدیل شدند، تعین می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =