انتقال اب

مدیرعامل شرکت تأمین آب صفه به عنوان مجری طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان ، اجرای این طرح را فرصت خوبی برای نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و به‌کارگیری محصولات و فناوری‌های داخلی ارزیابی کرد.

به گزارش ایراسین، سید فرهاد قادریان اضافه کرد: با توجه به گستردگی پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان، نیاز به فناوری‌های ویژه، سرمایه‌گذاری، خرید و پیش خرید محصولات فناورانه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان وجود دارد.

قادریان در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار داشت: پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان، بسیار گسترده است و از مخازن بتنی تا ایستگاه‌های پمپاژ، سیستم‌های مقابله با خوردگی، دستگاه‌های تست و صحت‌سنجی، دستگاه‌های تست پوشش و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود.

وی افزود: اگرچه کل این پروژه به فناوری‌های مخصوص خود نیاز دارد اما بخش اصلی فناوری آن در ساحل قرار می‌گیرد و مواردی نظیر تولید و مصرف برق، تجهیزات (پلنت‌) آب شیرین‌کن و استحصال از «آب ریجکت» را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت تأمین آب صفه خاطرنشان کرد: این شرکت مأموریت دارد بر اساس نیاز و احتیاج آبی استان اصفهان، میزان آب برنامه‌ریزی شده را از دریای عمان به این منطقه منتقل کند و در کنار آن، برای پیشرفت سطح فناوری موجود در کشور همگام با این پروژه، برنامه ریزی های اساسی در نظر گرفته شده است.

قادریان با بیان اینکه در چند حوزه آمادگی لازم برای کمک به این مهم ایجاد شده است، ادامه داد: در گام نخست می‌توانیم محصولات مرتبط با این پروژه که توسط شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ساخته شده است را خریداری و یا در صورت وجود دانش فنی و نبود محصولات، آن‌ها را پیش خرید کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در حوزه استحصال آب، محصولات فناورانه زیادی در کشور وجود ندارد نیاز به چنین محصولاتی بویژه در حوزه آب‌های ریجکت شده یا موضوعات محیط زیستی ضروری است و امکان سرمایه گذاری در این بخش‌ها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تأمین آب صفه به همراه جمعی از مدیران آن با توانمندی برخی از شرکت های فناوری و دانش بنیان در این شهرک بویژه در حوزه آب و محیط زیست آشنا شدند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد.

با اجرای انتقال آب دریای عمان برداشت آب از زاینده‌رود توسط صنایع قطع خواهد شد؛ طول مسیر طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان ۹۸۰ کیلومتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =