• ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
  • کد خبر: 44370
  • readingTime: ۱ دقیقه
وزیر خارجه ژاپن

وزیر خارجه ژاپن ضمن ابراز امیدواری درباره آرام شدن اوضاع بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان خبر داد که توکیو به «غیرنظامیان غزه» ۱۰ میلیون دلار کمک مالی می‌کند.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، «یوکو کامیکاوا» وزیر خارجه ژاپن در جمع خبرنگاران در پایتخت این کشور، درباره جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطینیان اظهارنظر کرد.

منابع رسانه‌ای از قبیل شبکه «الجزیره» خبر دادند که وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که این کشور به «غیرنظامیان در غزه» کمک مالی ۱۰ میلیون دلاری انجام خواهد داد.

یوکو کامیکاوا که روز سه شنبه (امروز) در نشست خبری در توکیو در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، خبر داد که با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم صحبت و ابراز امیدواری کرد که اوضاع بین این رژیم و فلسطینیان هر چه زودتر آرام شود.

وزیر خارجه ژاپن همچنین تاکید کرد که این کشور از همه طرف‌ها در درگیری رژیم صهیونیستی و حماس انتظار دارد که از قوانین بین‌المللی تبعیت کنند.

اعلام کمک ژاپن به غیر نظامیان در غزه و درخواست وزیر خارجه برای تبعیت از قوانین بین‌المللی در شرایطی مطرح شده که رژیم صهیونیستی با حصر کامل نوار غزه و قطع ارسال آب، برق، سوخت و دارو در حال مجازات دسته جمعی ساکنان غزه است.

رژیم صهیونیستی بعد از غافلگیری در علیات طوفان الاقی نیروهای مقاومت فلسطین، شروع بخه حملات هوایی شدید به همه مناطق نوار غزه کرده و حتی به اهداف غیرنظامی شامل زنان، کودکان، بیمارستان‌ها، کادر درمانی و خبرنگاران رحم نکرده است.

طبق آمار شامگاه دوشنبه (دیشب) وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، در حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۲۷۷۸ نفر و در کرانه باختری ۵۹ فلسطینی شهید شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =