گردوخاک

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وقوع توفان لحظه‌ای و گردوخاک در مناطقی از استان طی ۴۸ ساعت پیش‌رو هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس، اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد که از ظهر فردا دوشنبه تا شامگاه سه‌شنبه وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک محلی مناطق نیمه غرب (شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب و با شدت کمتر مرکز استان را در بر می‌گیرد.

بر اساس این اطلاعیه توفان گردوخاک در شهرهایی چون اصفهان، اسلام آباد موگویی، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، دهاقان، فریدن (داران)، شهرضا، کبوتر آباد، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، کاشان، فلاورجان، فریدونشهر، فرودگاه اصفهان، دهق، برخوار (دولت آباد)، نجف آباد، ورزنه پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق غرب و مرکز استان، سقوط اشیا و درختان فرسوده و احتمال سقوط از ارتفاع هشدار داده و توصیه کرده است که هم‌استانی‌ها از فعالیت در ارتفاعات و اتراق در زیر سازه‌های نیمه کاره و درختان فرسوده بپرهیزند و نسبت به مدیریت و محافظت از صنایع حساس، استحکام سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و بنرهای تبلیغاتی، تردد جاده‌ای و فعالیت کوهنوردی بویژه در نیمه غرب احتیاط کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =