استاندار اصفهان

استاندار اصفهان اقتصاد دانش بنیان و تقویت زیرساخت‌های گردشگری را ۲ راهکار مهم و تاثیرگذار برای نجات استان اصقهان از مشکلات اقتصادی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا مرتضوی ظهر شنبه در قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان ضمن اشاره به برگزاری رویداد بین المللی جایزه مصطفی (ص) در اصفهان و درگیر شدن همه بخش‌ها و به ویژه فضای دانشگاه ها با این رویداد اظهار داشت: نشست با دانشمندان برتر جهان اسلام، شبکه‌سازی‌هایی که در امتداد این رویداد صورت گرفت اتفاقات نوین و قابل تقدیری بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در مسیر آینده پیشرفت و آبادانی استان براساس مطالعات بسیار دو محور اساسی «گردشگری» و «اقتصاد دانش‌بنیان» براساس ظرفیت‌ها و شرایط استان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای ادامه حیات اصفهان راهی جز توسعه گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان نداریم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سال‌های گذشته به دنبال این مهم بودیم که اصفهان به عنوان شاخص علم و فناوری کشور و جهان شناخته شود، افزود: تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان یکی از رویکردهای اصلی کشور است، در این راستا اصفهان می‌تواند خاستگاه اصلی و شایسته این مرجعیت باشد.

وی با بیان اینکه میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی بذرهایی هستند که در زمین حاصلخیز اصفهان کاشته می‌شوند تا به درخت تنومندی در جهان اسلام تبدیل شوند، ادامه داد: بسیاری از هیأت های خارجی وقتی در اصفهان حضور می‌یابند دگرگون می‌شوند زیرا گفته‌ها در مورد ایران و اصفهان با تجربه واقعی آنها در فضا متفاوت است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در گام نخست نگاه این است که برگزاری چنین رویدادهایی بر نگاه راهبردی استان منطبق باشد و در آینده دستاوردهای قابل توجهی برای استان بدست بیاید، گفت: جایزه مصطفی(ص) می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه استان در حوزه‌های مختلف گردشگری، علم و فناوری و ... باشد، البته توسعه‌ای که بلند مدت و پایدار است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان می‌طلبد نگاه جدی تری به برگزاری این رویدادهایی مانند نمایشگاه فن نما داشته باشیم و این نگاه در سالهای آینده نیز تداوم داشته باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و سایر گروه‌ها از این رویدادها می‌تواند امیدآفرین باشد و از طرفی نیازهای روز کشور و استان شناخته و در جهت رفع آنها شرکت‌های دانش‌بنیان به شایستگی ورود کنند.

وی افزود: علاوه بر دعوت‌های عمومی برای حضور و بازدید از اینگونه رویدادها، بایستی دعوت‌های خاص از افراد، گروه‌ها و شرکت‌ها نیز انجام شود.

استاندار اصفهان تشریح کرد: در نمایشگاه فن‌نما و نمایشگاه‌های مشابه با در نظر گرفتن مخاطب هدف و سناریو نویسی کارشناسی شده، دعوت و همراه کردن مخاطب در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد در اصفهان برندسازی باشد و به صرف برگزاری اکتفا نشود، ظرفیت‌های که به واسطه این نمایشگاه در منطقه ایجاد می‌شود نیز مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: پایدار شدن این رویداد می‌تواند به برندسازی و مرجعیت آن کمک کند، از این رو این نمایشگاه فن‌نما بعنوان یک رویداد شاخص و ثابت به صورت سالانه در اصفهان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =