انتقال آب

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: طرح انتقال آب دریا به استان اصفهان منجر به کاهش چالش‌های اجتماعی و تقویت پدافندغیرعامل استان در حوزه منابع آبی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حامد یزدیان در برنامه "بررسی طرح انتقال آب دریای عمان و سرنوشت احیای زاینده رود" اظهار داشت: باید توجه داشت که انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران و به ویژه اصفهان به معنای توسعه صنعت نیست.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح بقای صنایعی مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن، پالایشگاه اصفهان و دیگر سرمایه‌گذاران در این پروژه است.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه انتقال آب از استانی به استان دیگر در فلات مرکزی همواره چالش‌هایی را به همراه داشته است، افزود: طرح انتقال آب دریا به فلات مرکزی اگرچه به معنای حل مشکل خشکی زاینده رود و احیای آن نیست اما در زمینه رفع چالش‌های اجتماعی آب موثر است.

وی تاکید کرد: انتقال آب دریا راهکار احیای زاینده رود نیست اما یک ضرورت است و به کاهش مصرف آب در بخش صنعت کمک می کند.

یزدیان با بیان اینکه اجرای طرح انتقال آب در دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی کشور زمان زیادی را از برنامه‌ریزی تا اجرا طی کرده است، ادامه داد: باید توجه داشت که با این اقدام صنایع اصفهان به دنبال خودتامینی آب مورد نیاز خود و بی نیازی آنها از آب حوضه آبی زاینده رود است.

وی همچنین با بیان اینکه این روزها انتقال آب از دریا برای دیگر نقاط در دیگر کشورهای دنیا نیز اجرایی شده است، ابراز داشت: البته باید توجه داشت که با ورود دانش بنیان‌ها به این بخش می‌توان استخراج آب شرب از آب دریا را نیز شاهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: همچنین اجرای طرح انتقال آب از دریا به فلات مرکزی و به ویژه استان اصفهان می‌تواند به تقویت پدافند غیرعامل در حوزه تامین منابع آبی کمک قابل توجهی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =