• ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر: 44132
  • readingTime: ۳ دقیقه
قاسم‌زاده

شهردار اصفهان گفت: مردم اصفهان هنرمند یا هنردوست هستند و از رخدادهای هنری استقبال می‌کنند، حال و هوای اصفهان در هفته برگزاری جشنواره قابل وصف نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در حاشیه جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جای همه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به حضور در جشنواره از شهرهای دیگر خالیست، اظهار داشت: هرچند رسانه ملی برای شعاع دادن جشنواره به نقاط مختلف کشور کمک می‌کند اما امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم در جشنواره از نقطه نقطه سرزمینمان ایران، نماینده داشته باشیم. اصفهان این روزها حال و هوای خوبی دارد و علت این است که اصفهان، شهر فرهنگی است. هر شهر یک شخصیت قالب دارد و شخصیت قالب اصفهان، فرهنگی و هنری است.

وی افزود: مردم اصفهان یا هنرمند و یا هنرشناس و هنردوست هستند و از هر رخداد هنری استقبال کرده و در این پازل نقش ایفا می‌کنند. هر روز هزار کودک و نوجوان به عنوان خبرنگار، داور و کارگزار، همه برای کمک به برگزاری شایسته جشنواره کمک کرده‌اند. برگزارکننده اصلی جشنواره مردم بوده‌اند و شهرداری زمینه‌ای را برای فراهم شدن امکان مشارکت علاقه‌مندان به جشنواره ایجاد کرده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: هر روز هزار دانش‌آموز از مدارس به سمت سالن‌های سینما حرکت کردند و هر شب هزاران نفر، صدها خانواده و شب گذشته بیش از ده هزار نفر در زیباترین فضاهای شهری در ارتفاعات شهر اصفهان شاهد برنامه‌های شاد کودکانه در ویژه‌ برنامه سرزمین زندگی بوده‌اند. این موارد یعنی اینکه مردم ما میزبان اصلی هستند و من به‌عنوان شهردار و عوامل شهرداری تنها شرایط را برای میزبانی مردم فراهم کردیم.

قاسم‌زاده با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره در ادامه گفت: به دلیل اینکه محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم اختتامیه وجود دارد، این مراسم در یکی از سالن‌های بزرگ شهر برگزار می‌شود و عمدتا مهمانان از کشورهای مختلف و هنرمندان کشور خودمان در این مراسم شرکت می‌کنند. سعی شده است که از مراسم رسانه پخش شده و علاقه‌مندی که به مشاهده لحظه به لحظه اختتامیه هستند، بتوانند ازطریق رسانه ارتباط برقرار کنند.

وی بیان کرد: امشب همه ذوق و شوق داریم که بدانیم چه اتفاقی افتاده و فیلم‌های منتخب چه فیلم‌هایی هستند. امیدوارم فیلم‌های برگزیده در حد و کیفیتی باشد که در طول سال هر ماه یا حتی هر هفته یک فیلم کودک در سینماهای کشور اکران شده و نمونه شادی که در اصفهان شاهد آن بودیم، با اکران فیلم‌های کودک، در همه شهرهای کشور شاهد باشیم. من در مدت جشنواره فرصت تماشای فیلم‌ها در سینما را پیدا نکردم و در زمان اکران فیلم‌ها به همراه خانواده به سینما می‌روم تا به اقتصاد هنر هم کمک شود.

شهردار اصفهان در ارتباط با میزبانی اصفهان در این جشنواره تاکید کرد: افتخار ما این است که خدمت‌گذار اهل فرهنگ و هنر و فرهیختگان جامعه باشیم. شب گذشته در جمع داوران بودم و داورانی که معمولا نگاه نافذی دارند، به این جشنواره نگاهی مثبت داشتند. یکی از اتفاقات خوب در جشنواره امسال این است که شرایط حضور کودکان از سایر شهرها هم فراهم شده و در سالن‌های سینما بودند.

قاسم‌زاده درخصوص حضور داوران بین‌الملل در جشنواره یادآور شد: در جمع داوران، کودکان و نوجوانانی از کشورهای دیگر با رنگ پوست‌های مختلف در کنار هم نشسته بودند و با اینکه زبان یکدیگر را نمی‌دانستند اما لبخند و احساس مشترک داشتند. این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در یک فضای سالم و بانشاط در کنار هم مهر و محبت را تجربه و توزیع کنیم.

وی اضافه کرد: حال اصفهان در این یک هفته قابل توصیف نیست. وقتی بچه‌ها در یک خانواده شاد باشند، همه خانواده شاد هستند و در شهر هم همین‌طور است؛ وقتی بچه‌های شهری شاد باشند، همه احساس نشاط و شادی دارند. خنده بچه‌ها، انتشار زیبایی، مهر و محبت به شهر بوده و آن‌ها صادقانه‌ترین احساس را منتشر می‌کنند.

قاسم‌زاده ابراز کرد: خدا را شاکرم که این فرصت را نصیب شهر اصفهان کرده و امیدوارم در سال‌های آینده به‌عنوان میزبان بتوانیم شرایط را برای پذیرایی مهمانان بیشتر از شهرها و کشورهای مختلف در شهر اصفهان فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =