سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان اصفهان، توفان گردوخاک و افت محسوس دما هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ظهر سه‌شنبه نسبت به فعالیت سامانه بارشی و وقوع رگبار باران و رعد و برق و کاهش دما از روز چهارشنبه تا جمعه (۱۹ تا ۲۱ مهر) هشدار داد.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان آمده است که بارش رگبار باران طی روز چهارشنبه در مناطقی چون خوانسار، میمه، نطنز، اردستان پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در خوانسار، گلپایگان، میمه، نطنز، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، چوپانان و بادرود ادامه می‌یابد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها هشدار داده و توصیه کرده است که هم استانی‌ها از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی طی این مدت خودداری کنند.

در ادامه این اطلاعیه همچنین نسبت به وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای، فعال شدن کانون‌های گردوغبار بویژه در شرق استان اصفهان و کاهش شعاع دید و کیفیت هوا بر اثر خیزش گردوخاک هشدار داده شده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرده که وقوع توفان و گردوخاک طی روز چهارشنبه مناطقی چون میمه، گلپایگان، خوانسار، فریدون شهر، داران، بوئین میاندشت، دهق، ورزنه، اردستان، نائین و نطنز پیش‌بینی می‌شود.

پدیده باد و گردوخاک طی روز پنجشنبه مناطقی چون خور و بیابانک، چوپانان، انارک، مهاباد، اردستان، زواره، نائین، شهر اصفهان، نجف آباد، زرین‌شهر، مبارکه، ورزنه، فرودگاه شهید بهشتی، شرق اصفهان، کبوتر آباد و بادرود را فرا خواهد گرفت و طی روزهای جمعه و شنبه در داران، خوانسار، شهرضا، مبارکه، دهق، بوئین میاندشت، چادگان، نجف آباد، اصفهان و ورزنه ادامه می‌یابد.

براساس هشدار هواشناسی اصفهان، وزش باد و خیزش گردوخاک در این مناطق طی آخر هفته منجر به کاهش کیفیت هوا و کم شدن شعاع دید خواهد که لازم است گروه‌های آسیب پذیر جامعه از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان زیر پنج سال از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند. همچنین احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین از کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان از روز جمعه ۲۱ مهر ماه خبر داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =