شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع توفان و خیزش گردوخاک از کانون‌های داخلی سبب کاهش میدان دید در مناطق مختلف استان اصفهان شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز وقوع توفان لحظه‌ای در مناطق غرب، جنوب و شرق استان اصفهان به فعال شدن و خیزش کانون‌های گردوخاک داخلی منجر شده و سبب کاهش میدان دید و کیفیت هوا در اردستان، سجزی، ورزنه، اتوبان شرق و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شده است.

وی افزود: همچنین هواشناسی اصفهان وقوع تند باد و گرد و خاک را در شهرستان‌های سمیرم، دهاقان، شرق اصفهان، شهرضا و کوهپایه، هرند، جرقویه و نائین، مبارکه، زرین شهر، فلاورجان و چادگان، اصفهان و مناطق مرکزی تا پایان وقت امروز را پیش‌بینی کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: منشأ گرد و خاک امروز کانون‌های داخلی در تالاب بین‌المللی گاوخونی، مسیر خشک بستر زاینده رود و اراضی رها شده به علت کم آبی و خشکی است که با وزش باد گرد و خاک انتشار می‌یابد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ روز هوای ناسالم در شهر اصفهان ثبت شده است، بیان کرد: علت افزایش شمار روزهای آلوده در شش ماهه اول سال، فعالیت کانون‌های گردوغبار و ریزگردها بوده است.

وی درخصوص ناپایداری‌های جوی ۲۴ ساعت پیش‌رو هشدار داد: هم استانی‌ها حتماً اصول ایمنی تردد در محورهای جاده‌ای را با توجه به کاهش میدان دید رعایت کنند. همچنین حفاظت سازه‌های ناپایدار و داربست‌ها در برابر وزش باد شدید الزامی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کاهش کیفیت هوا بر اثر گردوخاک به هموطنان توصیه کرد: افراد بویژه گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان زیر پنج سال از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =