عمان

مدیر بازاریابی جیندال شدید عمان از متوسط رشد سالانه ۶.۲ درصدی بازار فولاد جی‌سی‌سی تا پایان دهه جاری میلادی خبر می‌دهد.

به گزارش ایراسین به نقل از چیلان، تا سال ۲۰۳۰ میلادی تقاضای سالانه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (جی سی سی) برای محصولات تخت و طویل فولادی به ۳۸ میلیون تن خواهد رسید، این پیش‌بینی را سونیل کومار مدیر بازاریابی جیندال شدید عمان عنوان کرده است. جیندال شدید عمان بزرگ‌ترین فولادساز خصوصی این منطقه به شمار می‌آید.

بنا بر گفته کومار بازار این منطقه تا سال ۲۰۳۰ در هر سال به طور متوسط ۶.۲ درصد رشد خواهد داشت؛ محرک‌های اصلی این رشد توسعه زیرساخت‌ها، مگاپروژه‌ها، رشد جمعیت، شهرنشینی و تمرکز بر توسعه تولیدات غیرنفتی است.

سونیل کومار همچنین گفت: دسترسی مطلوب به بازارهای صادراتی، وجود زیرساخت‌های بندری، دسترسی به ذخایر گاز برای توسعه تولید در کوره‌های قوس الکتریکی و تولید آهن اسفنجی و افزایش سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و پروژه‌های هیدروژنی از جمله مزیت‌های تولید فولاد در این منطقه است.

به گفته کومار با وجود این مزایا اما اندازه بازار در کشورهای جی‌سی‌سی کوچک و محدود است و بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه و شرایط سیاسی بر وضعیت تولید فولادسازان تاثیر می‌گذارد.

کومار همچنین پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی تقاضا برای محصولات نورد در جی سی سی به ۲۳ میلیون تن و مصرف محصولات طویل به ۱۴ میلیون تن برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =