سپاهان

تیم فوتبال سپاهان در نخستین دیدار خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امروز به مصاف نیروی هوایی عراق می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در نخستین دیدار خود در فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز (دوشنبه ۲۷ شهریور ماه) در ورزشگاه ورزشگاه فرانسو حریری اربیل مهمان تیم نیروی هوایی عراق است.

طلایی‌پوشان اصفهانی که چهاردهمین حضور خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را تجربه خواهند کرد، در سال ۲۰۰۷ موفق به صعود به دیدار پایانی مسابقات شدند و با شکست ۳ بر یک در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت به مقام نایب‌ قهرمانی دست یافتند.

سپاهانی‌ها هر بار که موفق به صعود از گروه خود شدند حداقل تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند؛ پس از نایب‌ قهرمانی سال ۲۰۰۷ و راهیابی به رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها به عنوان اولین و تنها تیم ایرانی، زردپوشان دیار زاینده‌رود در سال ۲۰۱۱ نیز شانس بسیار خوبی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند.

سپاهان که مرحله گروهی را با حضور ستاره‌هایی همچون مهدی رحمتی، هادی عقیلی، جلال حسینی، احسان حاج‌صفی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، محرم نویدکیا، فابیو جانواریو و ابراهیم توره با اقتدار و در حضور تیم‌هایی مانند الهلال عربستان، الغرافه قطر و الجزیره امارات با صدرنشینی به پایان رسانده بود؛ در مرحله یک هشتم نهایی نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد بنیادکار ازبکستان گذشت تا راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

مسابقات این مرحله طبق تقویم قبلی لیگ قهرمانان آسیا که مورد انتقاد تیم‌های غرب این قاره نیز بود، بعد از پایان یک فصل فوتبال داخلی و در شروع فصل بعدی برگزار می‌شد. در نتیجه سپاهان در حالی آماده دیدار با السد قطر در مرحله یک هشتم نهایی شد که به دلیل قانون سقف قرارداد از بازیکنان نام برده شده در فصل گذشته تنها موفق به حفظ نویدکیا، حسینی، ابراهیمی و جانواریو شد. با تمام تفاسیر سپاهان به مصاف السد رفت و در هر دو دیدار رفت و برگشت این تیم را شکست داد اما اشتباه مربوط به عدم اطلاع از ۲ اخطاره بودن رحمان احمدی و ۳ بر صفر اعلام شدن دیدار رفت در نهایت منجر به حذف طلایی‌پوشان شد. نکته جالب این که السد قطر به فینال رقابت‌ها راه یافت و پس از کسب عنوان قهرمانی، چند ماه بعد فرصت رویارویی با تیم بارسلونا اسپانیا در رقابت‌های جام‌جهانی باشگاه‌ها را به دست آورد.

هواداران سپاهان امیدوارند زردپوشان اصفهانی در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با صعود از گروه خود روزهای خوب گذشته را تکرار کنند، هرچند با حضور ستاره‌هایی مانند رونالدو، نیمار و بنزما کار سختی در پیش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =