• ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 42868
  • readingTime: ۱ دقیقه
والیبال

فدراسیون والیبال ایران برای دو رقابت جهانی و سه تورنمنت آسیایی در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ درخواست میزبانی داد.

به گزارشایراسین به نقل از تسنیم، فدراسیون والیبال ایران درخواست رسمی خود برای میزبانی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ و رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۵ را به فدراسیون جهانی والیبال ارسال کرد.

همچنین طی نامه‌ای به کنفدراسیون والیبال آسیا آمادگی خود برای میزبانی در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴، قهرمانی جوانان پسر آسیا ۲۰۲۴ و قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۵ را به طور رسمی اعلام کرد.

لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا یک‌شنبه ۳ تیرماه سال آینده ادامه دارد و فدراسیون والیبال ایران با اولویت هفته دوم، برای میزبانی هر سه هفته این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده است.

این درحالیست که بر اساس سیاست‌های جدید فدراسیون جهانی میزبانی‌های مسابقات جهانی و لیگ ملت‌ها بر اساس نظر شریک تجاری FIVB، «والیبال ورلد» اعطا می‌شود که یکی از معیارهای مهم اعطای این میزبانی درآمد آنلاین از مخاطبان و حق پخش از مسابقات است.

همچنین قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۵ دیگر درخواست میزبانی ایران به فدراسیون جهانی است که پیش از این هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شد و بر اساس مصوبه هیئت رئیسه از سال ۲۰۲۵ این رقابت‌ها به صورت دو سال یکبار برگزار خواهد شد.

در بخش میزبانی مسابقات قاره آسیا نیز معمولا در پایان هر سال پس از بررسی مسابقات و رویدادهای برگزار شده و تعیین تقویم رویدادهای سال آینده، درخواست‌ها و برنامه‌های فدراسیون‌ها در جلسه هیئت رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و به صورت رسمی به کشورها پاسخ داده می‌شود.

مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴، قهرمانی جوانان پسر آسیا ۲۰۲۴ و قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۵ درخواست‌های ایران برای میزبانی رقابت‌های آسیایی در دو سال آتی است که با توجه به میزبانی اخیر ایران در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا احتمال کمی برای اعطای میزبانی برای این تورنمنت در سال ۲۰۲۵ وجود خواهد داشت. البته با توجه به پیشرفت مسابقات باشگاه‌های آسیا در بخش مردان در سال‌های اخیر و همچنین میزبانی موفق ایران در قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۲ در تهران، شانس ایران برای گرفتن میزبانی یکی از رویدادهای باشگاه‌های آسیا و جوانان آسیا بیشتر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =