پلیس فتا

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با اشاره به زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی، شهروندان نسبت به سایت‌ها و سامانه‌های جعلی در پوشش ثبت‌نام سرویس مدارس آگاه باشند. 

به گزارش خبرنگار ایراسین، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سودجویان و کلاهبرداران سایبری در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند و این بار با زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی اقدام به طراحی سایت‌ها و ارسال لینک‌های جعلی کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را فریب داده و با هدایت آنان به درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت و موجودی حساب آنها را برداشت کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش‌های غیر حضوری، کلاس‌های تابستانه، تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی و.... مبالغی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند و با توجه به اعلام سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی جهت ثبت‌نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس irtextbook.ir یا irtextbook.com برای ثبت سفارش اقدام کنند، مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی در فضای مجازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =