• ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
  • کد خبر: 42780
  • readingTime: ۱ دقیقه
پیکان - سپاهان

کارگروه نظارت بر سقف بودجه باشگاه‌ها، به تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا اجازه داد یک بازیکن بزرگسال دیگر به لیست خود اضافه کنند اما به دو شرط!

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، کارگروه نظارت بر سقف قراردادها و بودجه باشگاه‌ها که در فصل جاری قوانین جدیدی برای نقل‌وانتقالات باشگاه‌ها تصویب کرده، در آخرین جلسه خود یک تبصره به قوانین اضافه کرد.

بر این اساس و با توجه به درخواست باشگاه‌های آسیایی، کارگروه نظارت بر بودجه باشگاه به تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا اجازه داد یک سهمیه بزرگسال بالای ۲۳ سال صرفاً برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا به لیست خود اضافه کنند. پرسپولیس، سپاهان و نساجی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

طبق این قانون، باشگاه‌های آسیایی به جای ۱۹ بازیکن می‌توانند ۲۰ بازیکن بزرگسال در لیست خود داشته باشند اما یک بازیکن فقط در مسابقات آسیایی می‌تواند برای تیمش بازی کند و هر باشگاه در رقابت‌های لیگ برتر مانند سایر تیم‌ها مجاز به استفاده از ۱۹ بازیکن بزرگسال خواهد بود. این قانون محدود به بازیکن خارجی و داخلی نیست و باشگاه‌های آسیایی بنا به نیاز خود می‌توانند بازیکنی جدید را به لیست‌شان اضافه کنند.

مقابل تبصره جدید کارگروه نظارت بر سقف قراردادها چند شرط نیز برای بهره‌مندی از این قانون لحاظ شده است. اول اینکه باشگاه‌ها باید با رعایت سقف بودجه خود اقدام به جذب بازیکن جدید کنند و تنها در صورتی که سقف بودجه آن‌ها پُر نشده باشد می‌توانند بازیکن جدید به لیست‌شان اضافه کنند.

شرط دوم این است که تیم‌ها در صورت استفاده از قانون جدید و بهره‌مندی از ۲۰ بازیکن بزرگسال، باید تعهد بدهند بدون قید و شرط تمام بازیکنان مورد نیاز تیم امید را برای مسابقات هانگژو و انتخابی المپیک در اختیار کادرفنی تیم امید قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =