شهر نئوم عربستان سعودی

عربستان سعودی شهری می‌سازد که مدرن‌ترین و مجهزترین شهر جهان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاهزاده محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ از ساخت ابرشهری به نام «نئوم» خبر داد که یکی از جاه‌طلبانه‌ترین توسعه‌های شهری ساخته شده در دوران مدرن است و مرکز اصلی میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ خواهد بود. بن سلمان اعلام کرد که ساخت این ابرشهر تا سال ۲۰۳۰ به اتمام خواهد رسید.

این شهر در نزدیکی دریای سرخ قرار دارد و منطقه کوهستانی اطرافش باعث شده که آب و هوای مناسب‌تری نسبت به سایر نقاط کشور داشته باشد. عربستان حتی قرار است میزبانی مسابقات زمستانی آسیایی ۲۰۲۹ را در پیست اسکی این ابرشهر برگزار کند.

علاوه بر فرودگاه و بندر، شهر نئوم ابرسازه‌ای تمام آینه‌ای به نام The Line خواهد داشت. لاین یک سازه به طول ۱۱۰ مایل، ارتفاع ۵۰۰ متر و عرض ۲۰۰ متر است که تصاویر کانسپتش چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. ساکنین این شهر ماشین نخواهند داشت و هرچه لازم داشته باشند با ۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانند تهیه کنند. انرژی این شهر از منابع خورشیدی و بادی تامین خواهد شد و استفاده از هوش مصنوعی برای زندگی ساکنین محوری خواهد بود.

پروژه جاه‌طلبانه محمد بن سلمان برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴

نگرش محمد بن سلمان برای زندگی مدرن نقش اصلی را در هدف او برای تغییر تمرکز اقتصاد وابسته به نفت کشورش ایفا می‌کند. بن سلمان امیدوار است رونق جمعیتی در سراسر کشور داشته باشد که به گفته او برای تبدیل عربستان سعودی به یک قطب اقتصادی ضروری است. او گفت: «این هدف اصلی از ساختن نئوم است: افزایش ظرفیت عربستان سعودی، جذب شهروندان و افراد بیشتر به کشور. و از آنجایی که ما این کار را از هیچ انجام می‌دهیم، چرا باید در ساخت آن از شهرهای عادی کپی کنیم؟»

پروژه جاه‌طلبانه محمد بن سلمان برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴

او گفت که در مواجهه با رونق جمعیت و درصد زیادی از جوانانی که به دنبال شغل هستند، نئوم می‌تواند تا ۳۸۰۰۰۰ شغل ایجاد کند. پیش‌بینی‌های عربستان سعودی این است که جمعیت این کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰ میلیون نفر برسد که بیش از نیمی از آنها خارجی هستند. جمعیت فعلی عربستان سعودی کمتر از ۳۵ میلیون نفر است.

پروژه جاه‌طلبانه محمد بن سلمان برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =