• ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
  • کد خبر: 42326
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد ازنا

پس از گذشت حدود ۱۷ سال از ساخت کارخانه فولاد ازنا در استان لرستان، هنوز وضعیت راه‌اندازی این واحد صنعتی که قرار است زمینه اشتغال حدود هزار و ۲۰۰ کارگر را فراهم کند، نامعلوم است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایلنا، یک منبع کارگری در استان لرستان گفت: با نهایی شدن ساخت کارخانه فولاد ازنا که عملیات اجرایی آن از سال ۸۴ آغاز شده، حدود ۱۷ سال است منتظر آغاز فعالیت تولیدی کارخانه بر اساس وعده مسئولان هستیم.

او با بیان اینکه برخی مسئولان استانی اعلام کرده‌اند فعالیت کارخانه فولاد ازنا به زودی آغاز می‌شود، گفت: کارخانه فولاد ازنا قرار بود دهه ۸۰ به بهره‌برداری برسد اما امروز با گذشت حدود ۲ دهه همچنان در حال احداث و تجهیز است و مشکلات حقوقی و مالی سرمایه‌گذار آن با وجود داشتن مصوبه‌ی سفر رییس جمهور لاینحل مانده است.

وی با بیان اینکه جوانان جویای کار شهرستان ازنا منتظر شروع به کار کارخانه هستند که امیدواریم با مساعدت مسئولان استانی سریعتر مرتفع شود، گفت: مشکل این کارخانه به عنوان یکی از واحدهای نیمه تمام تولیدی استان مسایل حقوقی و گرفتاری‌های مالک کارخانه است و تا برطرف نشدن آن‌ها، فعالیت کارخانه از سر گرفته نخواهد شد.

او گفت: در عین حال کارخانه فولاد ازنا برای آغاز تولید نیازمند تامین آب و برق است و قول‌هایی نیز برخی مسئولان برای اتصال خط برق و آب داده‌اند.

وی با بیان اینکه فروردین ماه سال ۱۴۰۰ «آیت الله ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه وقت در سفر به لرستان دستور رفع مشکلات و احیای این کارخانه را در کنار چندین واحد تعطیل شده استان صادر کرد، افزود: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان ازنا از مسئولان بویژه مسئولان نهاد قضایی درخواست داریم با رفع موانع برای آغاز فعالیت این کارخانه، اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =