میثم بکتاشیان

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان از جزئیات برگزاری و رویکرد این جشنواره و برنامه‌های جانبی آن به میزبانی اصفهان خبر داد.

میثم بکتاشیان معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره جزئیات برگزاری و رویکرد این جشنواره و برنامه‌های جانبی آن، اظهار کرد: این جشنواره پانزدهم تا بیستم مهرماه برگزار می‌شود. در نخستین روزها کمیته‌ها و مسئول کمیته‌های ستاد اجرایی مشخصی شدند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش داخلی و بین‌الملل برگزار می‌شود و فیلم‌های سینمایی در بخش داخلی و فیلم‌های انیمیشن در بخش بین‌الملل داوری می‌شوند، افزود: سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به میزبانی اصفهان و با دبیری مجید زین‌العابدین رئیس بنیاد سینمایی فارابی همزمان با روز جهانی کودک افتتاح خواهد شد.

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به اینکه رویکرد این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان این است که باعث امیدآفرینی تا عمق محلات شود و همه کودکان و نوجوانان بتوانند از ظرفیت این جشنواره استفاده کنند و هم از فیلم‌ها و هم برنامه‌های جانبی برخوردار شوند، تصریح کرد: برگزاری این دوره از جشنواره، به یک واحد تخصصی در زیرمجموعه شهرداری اصفهان سپرده شده است. تلاش می‌کنیم از ظرفیت دفاتر تخصصی ذیل این معاونت و تعاملات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی با دستگاه‌های مرتبط استفاده کنیم تا هم‌افزایی بین تمام مجموعه‌های مرتبط در حوزه کودک و نوجوان و هنر سینما شکل گیرد و بتوانیم از تمام ظرفیت این دستگاه‌ها استفاده کنیم.

بکتاشیان در خصوص کمیته‌های جشنواره گفت: این جشنواره کمیته‌های مختلفی مانند کمیته پشتیبانی، مالی، کمیته خبرنگاران کودک و نوجوان، کمیته داوران کودک و نوجوان، کمیته رویدادهای شهری، کمیته رویدادهای محله‌ای و منطقه‌محور و کمیته عمومی و سینمایی و آفرینش‌ها که المپیاد فیلم‌سازی و کارگاه‌های نشست و بررسی تخصصی را برگزار می‌کند، دارد.

وی در خصوص رویدادهای جنبی جشنواره فیلم کودک و نوجوان، به‌ویژه المپیاد فیلم‌سازی اضافه کرد: فراخوان المپیاد فیلم‌سازی منتشر در چند روز آینده منتشر خواهد شد و هدف این است که کودکان و نوجوانان بتوانند با کمترین امکاناتی که در اختیار دارند، در قالب سوژه‌های و ایده‌هایی مطرح‌شده استعداد خود را بروز دهند و فیلم‌ها را از دریچه فکر و نگاه خود برای ما بفرستند که بتوانیم دنیا را از دریچه ذهنی خلاق و پویا نوجوانان ببینیم و چه چیز بهتر از تصویر می‌تواند ما را با دنیای ذهنی خلاق و پویا و امیدآفرین کودکان و نوجوانان آشنا کند. امید است با این المپیاد و استقبال خوب کودکان و نوجوانان رخداد خوب و فاخری در کنار جشنواره رقم بخورد.

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان نامی به بلندای تاریخ و تمدن، مفاخر، مشاهیر و شهدایی است که فدا کرده است، بنابراین باید بااحتیاط و ظرافت درباره آن صحبت کرد زیرا ممکن است نتوانیم عمق مطلب را ادا کنیم، یادآور شد: هر رویداد در اصفهان باید با توجه به زیست‌بوم و تاریخ و تمدن و هویت این شهر شکل بگیرد و آن موقع می‌تواند در سطح جهانی بدرخشد زیرا با ریشه‌هایی تغذیه شده است که به مردم و تاریخ و مفاخر انسانی این شهر برمی‌گردد. در این جشنواره هم سعی می‌شود که در انتشار اخبار و جریان‌سازی رسانه‌ای، به این نکات و ظرافت‌ها توجه کنیم و با جریان رسانه‌ای ظرفیت‌های اصفهان را در سطح بین‌المللی معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =