مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده پیشرفت و آبادانی رستا گفت: الگوی نوین مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه مبتنی بر روش پیشرفت منطقه‌ای طراحی و پیاده‌سازی شده است.

محمدعلی جعفری مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده پیشرفت و آبادانی رستا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهارکرد: فولاد مبارکه به عنوان صنعتی بزرگ طی سال‌های گذشته مسئولیت‌های اجتماعی خود را در سراسر کشور پیگیری کرده است و طی دو سال گذشته کار ویژه‌ای را برای تعدادی از روستاهای استان اصفهان به صورت پایلوت تعریف کرده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا شتاب‌دهنده رستا با حمایت این گروه بزرگ صنعتی الگوی نوینی از مسئولیت‌های اجتماعی را در ابعاد مختلف اجرایی کرد که یکی از این اقدامات توانمندسازی مردم روستاها در زمینه‌های گوناگون است.

مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده پیشرفت و آبادانی رستا افزود: با توجه به مشکلات موجود در روستاهای در نظر گرفته‌شده، مطالعاتی نهادی انجام شد تا در هر روستا با تشکیل یک کانون پیشرفت و آبادانی، با نوشتن سند جامع روستا به بازیگر اصلی پیشرفت و آبادانی منطقه تبدیل شویم. در این سند که با همراهی مردم نوشته شده نظام مسائل شناسایی شده و تاکنون در دو حوزه کسب‌وکار و فرهنگی اقدامات خوبی شروع شده که در تدوین این سند، طرح‌های پیشران اقتصاد منطقه نیز مدنظر قرار گرفته است.

جعفری با بیان اینکه این الگو در سه بخش اجتماعی، فرهنگی و اشتغال طراحی و اجرا شده، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، بازدیدها، جلسات مشاوره، تسهیلگری، رقابت، شتاب‌دهی، رویدادهای جنبی و برنامه‌های متنوع دیگری حول این نظام مسائل برگزار شد و این یعنی آموزش شروع کار مردم برای یک حرکت بزرگ و متحول‌کننده است.

وی ادامه داد: با این اتفاق افراد آموزش‌دیده به پیشران‌های حوزه خود در منطقه تبدیل‌ می‌شوند و به تعبیری به‌عنوان یک مربی متخصص آموزش دیده کار خود را آغاز می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده پیشرفت و آبادانی رستا اضافه کرد: صنایع‌دستی و کشاورزی نوین ازجمله مشاغلی است که در مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه مورد توجه قرار گرفت.

جعفری با اشاره به اینکه در راستای مسئولیت اجتماعی امسال جشنواره‌ای به‌صورت آزمایشی در برخی روستاهای اصفهان برگزار شد، گفت: در بخش اجتماعی، تدوین ۷۴ سند پیشرفت و آبادانی روستایی، تشکیل و آموزش بیش از ۳۰ صندوق خرد محلی مشارکتی، شروع به کار بیش از ۵۰ پروژه خرد روستایی مشارکتی و شناسایی و ساماندهی بیش از ۸۰۰ نفر در قالب سفیران و راهبران محلی و کانون‌های پیشرفت و آبادانی روستایی انجام شد.

وی بیان کرد: در بخش اشتغال، ایجاد ۱۳۰ شبکه شغلی در رسته‌های اولویت‌دار منطقه، برگزاری بیش از ۳ هزار ساعت آموزش و پشتیبانی فعالان اقتصادی منطقه، شناسایی ۲۱ عامل پیشرفت منطقه‌ای، ایجاد بیش از ۲۰۰ شغل جدید در منطقه، توانمندسازی و پشتیبانی بیش از ۴ هزار کشاورز و دامدار با هدف افزایش بهره‌وری در رسته‌های دام و زراعت و مساعدت در احیای بیش از ۳۰ رشته قنات تأثیرگذار در منطقه ماحصل تلاش ما در ماه‌های اخیر است.

مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده پیشرفت و آبادانی رستا ابراز کرد: این اقدامات که به‌صورت پایلوت انجام شد در سراسر کشور به‌ویژه در نقاطی که شرکت‌های گروه فولاد مبارکه فعالیت می‌کنند، به‌عنوان الگویی نوین در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اجرایی شود.




 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =