• ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
  • کد خبر: 41731
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

ریزش قیمت‌ها و حمایت چندباره خریداران مهمترین‌ اتفاقات هفته گذشته در بازار طلا بود. طلای آبشده، سکه امامی و طلای ۱۸ عیار هفته‌ گذشته به محدوده جذابی برای خریداران رسید با این حال قیمت‌ها با ریزش انس طلا در پایان هفته نزولی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا در هفته چهارم مردادماه یک‌دست ریزشی بود. در روز آغازین هفته پیش‌بینی می‌شد با ثبات نرخ ارز قیمت طلا نیز ثابت باشد ولی ریزش انس طلا در بازارهای جهانی بازی را تغییر داد و در طول ۶ روز کاری برتری با فروشندگان بود. با این وجود خریداران مانند گذشته خیلی قوی در بازار حضور داشتند و از سطوح حمایتی دفاع کردند و قیمت طلای‌ آبشده، سکه امامی و طلای ۱۸ عیار کاهش چشم‌گیری نداشته باشد.

انس طلا در طول ۲ ماه گذشته از کانال ۲۰۵۰ دلار تا ۱۸۹۰ دلار ریزش داشت ولی در بازار داخلی طلا خریداران پرقدرت از سطوح مهم حمایت می‌کنند و اجازه ریزش سنگینی به قیمت‌ها نمی‌دهند.

طلای آبشده

طلای آبشده هفته گذشته را با قیمت ۹ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان به پایان رساند و امروز شنبه یک قدمی کانال ۱۰ میلیون تومان قرار داشته‌ دارد. طلای آبشده در ابتدای هفته تا کانال ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ریزشی شد ولی با حضور پرقدرت خریداران، خیلی سریع به کانال ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بازگشت.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64df9a670f0e2.png

یکی از فعالان بازار طلا درباره معاملات هفته‌ گذشته به خبرنگار ایراسین گفت: ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به محدوده مهمی برای آبشده تبدیل شده‌ است به صورتی‌که هر زمانی قیمت به آن نزدیک می‌شود خریداران با عطش بسیار زیادی وارد بازار می‌شوند.

در مقابل بازاریان در مناطق ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروشنده‌ هستنند و اجازه دستیابی به قیمت‌های بالاتر را نمی‌دهند. اکنون با توجه به کاهش قیمت انس در روز جمعه احتمالا آبشده هفته را کاهشی آغاز خواهد کرد.

سکه امامی

کانال ۲۹ میلیون تومان به گربه‌ سیاه بازار سکه امامی تبدیل شده‌ است. قیمت هر زمانی به این سطح نزدیک می‌شود عرضه‌ها اوج می‌گیرد و سکه امامی به کانال‌های پایین‌تر باز می‌گردد. در مقابل سکه امامی در محدوده ۲۶ میلیون تومان پر تقاضاست.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64df9ab20399f.png

روند قیمتی سکه امامی در هفته‌ پیش‌رو چگونه خواهد بود؟ بعضی از بازاریان عقیده دارند اگر روند قبلی ادامه داشته باشد سکه امامی تا کانال ۲۶ میلیون تومان ریزشی خواهد شد و در این محدوده باید منتظر افزایش تقاضا بود.

طلای ۱۸ عیار

نمودار قیمت طلای ۱۸ عیار شبیه به طلای آبشده است. خریداران در طول ماه‌های گذشته با قدرت از محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حمایت کرده‌اند در مقابل عبور از محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به کار دشواری برای طلای ۱۸ عیار مبدل شده‌ است.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64df9abf7d3af.png

اسکندری یکی از فعالین بازار طلا در مورد معاملات هفته پیش‌رو به خبرنگار ایراسین گفت: احتمالا قیمت تا ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند و اگر در این محدوده خریداران ورود کنند به کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بازمی‌گردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =