ژوزه مورایس در دیدار برتر

ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان کار تیمش در سال دوم را راحت‌تر دانست و گفت: باور دارم کیفیت بالایی در بازیکنان ایرانی داریم. می‌توانستم ریسک کنم و حتی با بازیکنان ایران قهرمان آسیا شویم.

به گزارش ایراسین، ژوزه مورایس در گفت‌وگو تلویزیونی با اشاره به عملکرد تیمش در فصل گذشته، اظهار کرد: لیگ جذابی بود. فصل اول حضورم بود و همه چیز برایم جدید بود. الان باور دارم بازیکنان بسیار باکیفیتی در ایران هستند و همین برای ساختن یک لیگ قدرتمند مورد نیاز است. در ایران بازیکنان باکیفیت و قدرتمندی داریم، البته همه چیز می‌تواند بهتر باشد اگر به موارد کوچک توجه کنیم‌. مهم‌ترین آن‌ها این است که آیا از لحاظ تکنولوژی می‌توانیم ارتقا یابیم؟ آیا می‌توان کیفیت زمین را ارتقا داد؟ آیا می‌توان با ارتقا استادیوم‌ها شرایط را برای پخش بهتر آماده کنیم؟

او افزود: این کیفیت خوب لیگ هیجان زیادی را میان هواداران ایجاد می‌کند. همچنین در فوتبال بانوان نیز سپاهان تیم خوبی دارد و خوشحالم که کشور به این مسائل اهمیت می‌دهد.

با یک امتیاز بیشتر با قهرمان هم‌امتیاز بودیم، اما کافی این نیست

مورایس یادآور شد: فصل قبل به دلایلی قهرمانی را به دست نیاوردیم. نمی‌توانم بگویم در بازی با ملوان جام را از دست دادیم، اما یکی از دلایل است. دوست ندارم به عقب برگردم. سی بازی انجام دادیم و اگر در بازی‌هایی که می‌توانستیم پیروز شویم، ۳ امتیاز را گرفته بودیم، حتی امتیازمان بیشتر از تیم قهرمان میشد. می‌توانستیم امتیازات بیشتری کسب کنیم.

او ادامه داد: یادم است ابتدا فصل به فولاد باختیم. بازی صفر صفر بود و با یک پاس بد یک بر صفر باختیم. ۳ امتیاز را از دست دادیم. این یکی از همان یک امتیازهایی است که از دست دادیم که میشد با قهرمان هم امتیاز شویم.

حضور بازیکنانم در تیم ملی باعث افتخار است

سرمربی سپاهان در پاسخ به اینکه آیا حضور سپاهانی‌ها در رقابت‌ها جام جهانی تاثیری در نتایج این تیم داشت نیز افزود: نه فکر نمی‌کنم. تمام تیم‌ها بازیکنان درگیر داشتند. من بسیار خوشحالم که توانستم خدمتی به کشور بکنم و بازیکنانی را در تیم ملی داشته باشیم. نمی‌توانم توجیهی کنم و این حضور در جام جهانی باعث افتخار هر بازیکنی است. اگر ۱۰ بازیکنم هم به تیم ملی می‌رفتند باعث غرور و شادی من بود. هر بازیکن نماینده‌ای از فوتبال و کشور است و من به آن احترام می‌گذارم.

مورایس اضافه کرد: لیگ و فدراسیون ایران باید به تیم‌ها اهمیت دهند تا منصفانه به رقابت‌های لیگ برگردند و زمان داشته باشند. این تنها راه برای داشتن یک لیگ منصفانه است.

مورایس: می‌خواهیم لیگ عادلانه و منصفانه باشد/ سپاهان می‌تواند با ایرانی‌ها قهرمان آسیا شود

سپاهان امسال و فلسفه‌اش برای بستن تیم جدید

مورایس با بیان اینکه معمولا سال دوم راحت‌تر است، خاطر نشان کرد: خوشحالم بابت شروع جدید و مشتاق هستم. بازیکنانی به جمع ما اضافه شدند و قدیمی‌ترها هم به آن‌ها کمک می‌کنند تا زودتر با شرایط وفق یابند. همه چیز سریع‌تر پیش می‌رود و در بازیکنان نیز این را حس می‌کنم. فلسفه و متد کاری ما این است که تیمی بسازیم که نماینده اصفهان، اسپانسرها و فولاد مبارکه بوده و ارزش‌های بالایی داشته باشد. می‌خواهیم تیمی به ارزش مردم این شهر داشته و آن را به عنوان افتخار ایران بسازیم.ما بازی‌های رقابتی می‌خواهیم و بازی با کیفیتی ارائه می‌دهیم.

او تاکید کرد: فوتبال بازی تیمی است و بازیکنان باید حس کنند بودن در قالب تیم چطور است. قطعا می‌خواهیم بهتر از سال قبل باشیم و تمام تلاشمان بر همین موضوع است.

مورایس افزود: با بازیکنانی که اضافه شدند کیفیتمان در راه‌هایی افزایش یافته و باور دارم می‌توانیم سریع‌تر رشد کنیم. امسال از نقطه بالاتری آغاز خواهیم کرد.حداقل ۴۰ درصد بهتر شده‌ایم. اگر سال قبل صفر بودیم، امسال از ۵۰ شروع می‌کنیم و بی‌صبرانه منتظر بازی اول هستم‌.

رویا داریم و برای آن تلاش می‌کنیم

سرمربی سپاهان با بیان لزوم ارتقا برای پیشرفت، تصریح کرد: من واقعا می‌خواهم به همه کمک کنند تا چیزی که می‌خواهند به دست آورند. بازیکنانم می‌خواهند یک فوتبال خوب بازی کنند. باشگاه سطح اول را می‌خواهد و هوادار نیز بهترین نتیجه را می‌خواهد. برای قهرمانی باید خیلی چیزها را ارتقا دهیم. باور دارم امسال کیفیت قهرمانی داریم، اما نمی‌توانم حدس بزنم چه اتفاقی خواهد افتاد که قول بدهم.

مورایس تاکید کرد: هر روز کار می‌کنیم ‌که این رویا را به حقیقت برسانیم. خدا هم می‌گوید اگر باور داشته باشی، رخ خواهد داد. البته برای این باور باید دعا کنیم و طبق آن کار و رفتار کنیم. باید کار کنیم و با احترام به رقبا در یک بازی منصفانه و عادلانه برای رویایمان تلاش کنیم.این چیزی است برای قهرمانی لازم داریم.

آرزو می‌کنم لیگ عادلانه باشد

ژوزه مورایس با اشاره به لیگ پیش رو، یادآور شد: آرزو می‌کنم‌ لیگ عادلانه پیش رود. نمی‌گویم نبود، اما همه باید پیشرفت کنیم تا مردم بیشتر اعتماد کنند. همه مردم عاشق فوتبال هستند پس باید آن را زیبا ارائه دهیم.

او همچنین در خصوص کادر فنی خود در لیگ بیست‌وسوم توضیح داد:همه افراد کادرمان باتجربه هستند و می‌توانند دانش خود را ارائه کنند. آمده‌اند که به بازیکنان کمک کنند تا بتوانند روز به روز باکیفیت‌تر باشیم.

جذب بازیکن خارجی باکیفیت؟ سقف نمی‌گذارد

مورایس عنوان کرد: می‌گویند هواداری می‌خواهد یک بازیکن برای تیم بخرد. نمی‌دانم شاید این هم یک راه‌حل باشد!

او افزود: بازیکنان باکیفیتی میشناسم و با ماریو بالوتلی صحبت کردم، اما مبلغ او مبلغی نیست که بتوانیم پرداخت کنیم، مخصوصا در حال حاضر و با توجه به قوانین قراردادی. حتی نمی‌دانم هواداری بتواند بازیکن برای تیم بخرد یا نه؟ این داخل بودجه است یا نه؟ اگر قرار است کسی از بیرون بازیکن بخرد، پس چرا برای بودجه محدودیت می‌گذاریم.پس رقابت منصفانه نیست.

مورایس: می‌خواهیم لیگ عادلانه و منصفانه باشد/ سپاهان می‌تواند با ایرانی‌ها قهرمان آسیا شود

هوادار متمول بازیکن بیاورد، فدراسیون چه می‌کند؟

سرمربی سپاهان گلایه کرد: تیمی ۴ هوادار داشته باشد که بتواند بنزما و راموس را بیاورد. آن وقت فدراسیون چطور می‌تواند آن را حل کند؟ بازیکنان را می‌شناسم اما محدودیت پرداختی داریم. به هزینه تیم‌های عربستانی نگاه کنید. واقعا دلم می‌خواست بازیکن خارجی هم بیاورم. حتی هواداران راجب گومیس گفتند.من مربی گومیس بوده‌ام اما آمدن او کار ساده‌ای نیست.

او ادامه داد: اول او نمی‌خواست و دوم مبلغی می‌خواهد که ما از پسش برنمی‌آییم. باید باهوش کار کنیم ببینیم کار اعتباریمان چطور کار می‌کند.

مورایس تاکید کرد: باور دارم کیفیت بالایی در بازیکنان ایرانی داریم. می‌توانستم ریسک کنم و حتی با بازیکنان ایران قهرمان آسیا شویم. بازیکنان خارجی هم کمبودها و اشتباهاتی دارند. لیگ ما لیگ قوی‌ای است. بنزما در لیگ عربستان پنالتی خراب کرد. البته بازیکنانی هست که بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم ولی صرفا چون خارجی است نمی‌توان گفت بی‌نظیر است. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال محدودیت‌هایی در بودجه برای ما ایجاد می‌کند که نمی‌دانم چه می‌خواهیم. لیگ بهتر می‌خواهیم یا نه؟ این‌ها برای آوردن بازیکن خارجی باکیفیت امکان‌پذیر نیست.

مورایس در خصوص عدم جذب مهرداد محمدی توضیح داد: بازی او را دیده‌ام و بازیکن خوبی به نظر می‌آید، اما من به تنهایی کار نمی‌کنم. گروهی داریم و از آن‌ها می‌خواهم در مواردی که من نمی‌دانم آن‌ها کمک کنند. او فصل قبل در این لیگ نبود و از رادار من خارج بود. نظر کلی آوردن سریع او نبود. مشتاقم که همه چیز را بدانم اما هیچ گاه به تنهایی تصمیم نمی‌گیرم و در سپاهان تیمی تصمیم گرفته می‌شود؛ این تیم من به تنهایی نیست و مسئولیت حرف آخر با من است. تصمیمات من بر اساس اطلاعاتی است که دارم که افرادی در کنار من کمک می‌کنند.

دوری دو ماهه نورافکن

او همچنین درباره وضعیت امید نورافکن، تصریح کرد: من هم نگران او هستم. بازیکن خوبی است که تیم به او نیاز دارد. مشکلی در زانو داشت و باید برای جراحی کوچک می‌رفت. فکر می‌کنم حدود دو ماهی از تیم دور باشد.

مورایس با اشاره به تقویت خط دفاع تیمش، ادامه داد: نه تنها دفاع، بلکه ما باید همه چیز را ارتقا دهیم. پارسال رکورد کمترین گل دریافتی را زدیم و یعنی از لحاظ تدافعیخوب کار کردیم. ما تیم دفاعی نیستیم اما باید به آن توجه کنیم. البته بازیکنان باکیفیتی در دفاع داریم و می‌توان آن را ارتقا داد.

با عشق و حمایت شما به سمت رویاها می‌رویم

برای هواداران سپاهان می‌خواهیم تلاش کنیم تا آن‌ها به چیزی که می‌خواهند برسند. می‌خواهیم قهرمان شویم اما باید کار کنیم. البته کار شما هم به اندازا ما مام است که بیایید و در کنار هم باشیم تا اتفاق را رقم بزنیم. با عشق حمایت کنیم. این عشقی ‌که به سپاهان دارید. قهرمان شدن ساده نیست اما با رفتار می‌توانیم با حضور و حمایت شما به رویاهایمان نزدیک می‌شویم. به بازیکنانم، سازمان، باشگاه و شما هواداران اعتماد دارم و می‌خواهم که ما را یاری دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =