• ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
  • کد خبر: 41141
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدنکاران

بیش از ۵۰ شغل معدنی در استرالیا با حقوقی تا ۱۵۰ هزار دلار در دسترس است، در حالی که یک صنعت دست و پنجه نرم می‌کند تا کارگران جدید جذب کند. این مشاغل در منطقه آسیب‌پذیر استرالیایی "بوئن باسین" قرار دارند که از جمله نقش‌های با حقوق بالا و نقش‌های آموزشی است. این شغل‌ها در تمام سطوح تجربه، از شغل‌های مخصوص تازه‌کاران تا شغل‌هایی که نیاز به گواهینامه تخصصی دارند، قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، این مشاغل در شرایطی ارائه می‌شوند که شرکت‌های معدنی دچار مشکل جذب استعدادهای جدید شده‌اند. دلیل اصلی این مشکل، دور بودن بیشتر محل کارها و تصور عمومی از معدن به عنوان "یک شغل کثیف و ناخوشایند" است.

شرکت معدنی مستقر در پرت به نام "Mineral Resources" در ماه دسامبر مجبور شد به نیوزیلند مراجعه کند تا به دنبال ناظران و مدیران ساخت و ساز برای شغل‌های با حقوق ۳۰۰ هزار دلاری بگردد. این تصمیم به دلیل رد شدن استرالیایی‌ها از پذیرش این شغل‌ها بود.

حتی شرکت‌هایی که مس و لیتیم استخراج می‌کنند (که به عنوان مواد اساسی در تولید انرژی سبز محسوب می‌شوند) نیز در جذب کارگران جوان مشکل دارند.

یک نظرسنجی جهانی توسط شرکت مشاوره‌ای "McKinsey" نشان داد که ۷۰ درصد از افراد ۱۵ تا ۳۰ ساله احتمالاً در صنعت معدن کار نخواهند کرد. همچنین این شرکت در استرالیا مشاهده کرده که تعداد فارغ‌التحصیلان رشته معدن در دوره‌های آموزشی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، ۶۳ درصد کاهش یافته است.

این مشاغل در مناطق مختلفی از منطقه "بوئن باسین" از جمله مناطق "بلف/بلک‌واتر"، "تومبا" و "بیلوئلا" قرار دارند. برخی از این مشاغل حتی پاداش‌های مسکن تا ۳۶,۸۰۰ دلار هم ارائه می‌دهند و اغلب نیازی به تجربه قبلی در صنعت معدن ندارند، اما مهارت‌های قابل انتقال همیشه مفید است.

یکی از این مشاغل به عنوان "خودرو الکتریکی‌کار" در شرکت "Batchfire" در معدن "کالاید"، ۲۰ کیلومتری شمال شرقی "بیلوئلا" است. این شغل درآمدی بین ۱۴۷,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ دلار در سال به همراه مزایای اضافی دارد و نیازمند "تجربه گسترده در تعمیر و نگهداری دستگاه‌های سنگین انتقال خاک"، گواهینامه تخصصی، گواهینامه رانندگی دسته C و قابلیت گذراندن آزمون پزشکی است.

همچنین با توجه به محل سکونت، کارمندان می‌توانند هر شب در خانه خود باشند و از شش هفته تعطیلات سالیانه استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =