سید رضا شهرستانی

سیدرضا شهرستانی، فعال صنعت فولاد گفت: تصویب‌نامه اخذ عوارض صادراتی بر ۲۳۸ ماده خام و نیمه‌خام و برقراری تعرفه‌های پلکانی که سبب شود تولیدکننده بالادستی بتواند ارزش‌افزوده برای پایین‌دستی ایجاد کند؛ اتفاق مثبتی است.

به گزارش ایراسین، سیدرضا شهرستانی، فعال صنعت فولاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: تصویب‌نامه اخذ عوارض صادراتی بر ۲۳۸ ماده خام و نیمه‌خام را مثبت می‌دانیم. برقراری تعرفه‌های پلکانی که سبب شود تولیدکننده بالادستی بتواند ارزش‌افزوده برای پایین‌دستی ایجاد کند اتفاق مثبتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت فولادسازی در کشور در حدود ۴۰ میلیون تن است و اکنون با کسری مواد اولیه نظیر آهن اسفنجی مواجه هستیم؛ مصوبه موردبحث می‌تواند به تولید فولاد به میزان ظرفیت، ایجاد ارزش‌افزوده و تکمیل زنجیره کمک کند.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: امیدواریم تصویب‌نامه هیئت‌وزیران سبب شود تولید بیشتر ورق برای صادرات و در ادامه تولید محصولات تکمیل‌شده ازجمله خودرو، تجهیزات پتروشیمی، وسایل منزل و... را شاهد باشیم. در کلیات این طرح، تصمیم درستی اتخاذشده و اتفاق خوبی را برای صنعت رقم خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =