همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی

حسن یحیوی، مدیر مجامع شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: اکنون برای حفظ تولید فعلی و تحقق افق ۵۵ میلیون تنی سال ۱۴۰۴ نیازمند ۱۲ میلیارد یورو سرمایه گذاری هستیم که این میزان برابر با ۶ برابر ارزش بازار برخی هلدینگ‌های معدنی کشور است که عملا در توان سهامداران نیست.

حسن یحیوی، مدیر مجامع شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: از آنجایی که منابع مالی حوزه فولاد نسبت به بخش های دیگر محدود تر است، موضوع تامین مالی به یک موضوع جدی برای تمام مدیران شرکت‌های فولاد تبدیل شده است. اکنون برای حفظ تولید فعلی و تحقق افق ۵۵ میلیون تنی سال ۱۴۰۴ نیازمند ۱۲ میلیارد یورو سرمایه گذاری هستیم که این میزان برابر با ۶ برابر ارزش بازار برخی هلدینگ‌های معدنی کشور است که عملا تامین این میزان سرمایه در توان سهامداران نیست.

وی افزود: برای حل این مسئله با چالش‌هایی نظیر فرهنگ سازمانی، تغییرات زیرساختی و... روبرو هستیم , به نظر می‌رسد نیاز است افرادی را با رزومه، تحصیلات و شرایط خاص برای تامین مالی در شرکت‌ها به عنوان نیروی انسانی جذب کنیم.

مدیر مجمع ومعادن تصریح کرد: اگر یک شرکت فولادی بخواهد در سازمان بورس اوراقی مانند اوراق اجاره منتشر کند، فرآیند دسترسی به پروژه و سرمایه در حدود ۶ ماه به طول می‌انجامد. این در حالی است که امروزه موضوع اعتبار سنجی‌ سهامداران و شرکت‌ها در دنیا بسیار کلیدی و مهم است و به تسریع و کاهش هزینه انجام این فرآیند کمک شایانی می‌کند.

حسن یحیوی تکمیل کرد: تغییر نرخ ارز و از سوی دیگر ساختار کلان اقتصادی کشور از منظر نرخ تورم، نرخ بهره تحمیلی به شرکت‌ها و... در طی انجام پروژه می‌تواند هزینه‌ها، ارزش افزوده و... را با تغییر همراه کند. مسئله تحریم ها و عدم ارتباط بین المللی نیز از جمله موارد مشکل زا در امر تامین سرمایه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =