سپاهان - الکویت

پیشکسوت سپاهان با اشاره به خریدهای این تیم گفت که قهرمان نشدن شاگردان مورایس در لیگ بیست‌وسوم به معنای به قهقرا رفتن این تیم است.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، حسین چرخابی پیرامون شرایط تیم فوتبال سپاهان اظهار داشت: باشگاه سپاهان به تیم فوتبال خود اهمیت زیادی می‌دهد. بحثی که به این تیم می‌تواند کمک زیادی کند، تدارک تیمی برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا است. آن‌طور که از جذب بازیکنان مشخص است سپاهان قصد دارد در هر سه جام برای قهرمانی تلاش کند اما در آسیا شاهد هستید که تیم‌ها با چه سرعتی مشغول جذب بازیکنان بزرگ جهان هستند.

وی افزود: فصل گذشته مورایس به عنوان یک مربی قوی به فوتبال ایران آمد و در فصل آینده شناخت کامل‌تری از سپاهان، فوتبال ایران و رقبا دارد. باشگاه هم بر اساس خواسته‌های مورایس و همگام با برنامه و استراتژی او بازیکن جذب می‌کند.

پیشکسوت سپاهان تصریح کرد: فصل قبل خیلی‌ها ایراد می‌گرفتند که چرا فقط مغانلو به عنوان مهاجم در تیم حضور دارد. او بر اساس سیستم پایه چینش نفرات خود نفراتش را جذب می‌کند. احساسم این است که با توجه احتمالاً از ۲-۵-۳ یا ۲-۴-۴ به عنوان سیستم اصلی بهره بگیرد. بنابراین ۴ بازیکن جذب کرده که ۳ نفرشان فقط مهاجم تخصصی هستند و در پست دیگر نمی‌توانند به میدان بروند. عیسی آل کثیر، شهریار مغانلو و کاوه رضایی غیر از نوک حمله در پست دیگر کارایی ندارند اما رضا شکاری می‌تواند در پست‌های وینگر و هافبک هجومی به میدان برود.

چرخابی گفت: رضا اسدی نیز علاوه بر پست مهاجم توانایی بازی در پست هافبک دفاعی و دفاع میانی را دارد. حدسم این است با توجه به نفرات جذب شده، مورایس او را در پست هافبک دفاعی و دفاع میانی به کار گیرد.

وی در رابطه به این پرسش که چرا اسدی که فصل گذشته در رقابت آقای گلی بوده و به عنوان مهاجم عملکرد خوبی داشته باید رضایت بدهد در پست هافبک دفاعی یا دفاع میانی به میدان برود، گفت: فوتبالیست حرفه‌ای مبلغ قراردادش را دریافت می‌کند و کسی نمی‌تواند شرط کند که حتماً در پست خاصی به میدان برود. اگر قرار باشد هر کسی نظرش را تحمیل کند و برای مربی شرط بگذارد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و نظم تیمی به هم می‌ریزد.

پیشکسوت سپاهان با اشاره به ضعف دفاعی این تیم تصریح کرد: یک نقطه ضعف در سپاهان وجود دارد. مانند فصل گذشته مدافعان سپاهان شناخته شده و خوب هستند؛ اما این تیم به نظرم در دفاع تیمی مشکل دارد. در فوتبال روز دنیا بین جذب مدافعان خوب و انجام خوب دفاع تیمی تفاوت وجود دارد. نفراتی مثل آل‌کثیر، مغانلو و کاوه رضایی شاید خیلی نتوانند در دفاع تیمی به سپاهان کمک کنند.

چرخابی در این باره که آیا سپاهان با توجه به نفرات جذب شده امکان قهرمانی لیگ برتر را دارد، گفت: برنامه‌ریزی سپاهان برای کسب قهرمانی لیگ برتر است. اگر شاگردان مورایس قهرمان لیگ برتر نشوند در واقع سپاهان به قهقهرا رفته است. در لیگ قهرمانان آسیا هم باید کسب نتیجه آبرومندانه مثل صعود به نیمه نهایی تلاش کنند. چندین فصل سپاهان در جام حذفی اشتباه کرد و به این جام خوب توجه نمی‌کرد. امسال به نظر می‌رسد رویکرد متفاوت است.

وی افزود: نباید فراموش کرد که این ضعف کنفدراسیون فوتبال آسیا است که قهرمان جام حذفی را در کنار قهرمان لیگ برتر قرار می دهد. وقتی تیمی در جام حذفی با ۳ تا ۵ بازی به قهرمانی می‌رسد و ۲ بازی هم مقابل تیم دسته دومی یا چهارمی دارد نباید با تیمی که بعد از ۳۰ بازی قهرمان شده در کنار هم قرار بگیرند.

چرخابی یادآور شد: پرسپولیس و سپاهان مدعیان قهرمانی هستند و اگر قرار باشد ضلع سوم یا چند ضلعی برای قهرمانی ساخته شود، استقلال با شرایط فعلی در چند ضلعی وجود ندارد.

پیشکسوت سپاهان در رابطه با اینکه آیا خروجی و دستاورد جذب بازیکنان سپاهان حتماً، موفقت آمیز خواهد بود، اظهار داشت: مورایس با فوتبال ایران آشنا شده و بر حسب نیازها و نگرش خود بازیکن جذب کرده است. باید دید استراتژی او جواب می‌دهد یا نه. شما حتی اگر منتخب جهان را داشته باشید و از مسی و رونالدو کنار هم بازی بگیرید ممکن است مقابل یک تیم کوچک گل دریافت کنید یا موفق نشوید. از میان گزینه‌های الف، ب و ج باشگاه سپاهان همه الف‌های لیست مورایس را جذب کرد و در حال حاضر توپ در زمین مورایس است.

چرخابی پیرامون برنامه بازی هفته اول سپاهان در لیگ برتر و شکاف بین هواداران زردپوشان به دلیل جذب نفراتی همانند آل‌کثیر، گفت: بازی هفته اول مقابل تراکتور خیلی مهم است. اگر سپاهان برنده نباشد یا نتیجه لازم را کسب نکند با مشکل مواجه می‌شود. در لیگی که من می‌بینم قهرمانی کار خیلی سختی است. شکاف بین هواداران یک تیم در فوتبال ما امری مسبوق به سابقه است. همین چند سال قبل وقتی تیم مجیدی قهرمان شد، مگر کسی اول فصل فکرش را می‌کرد؟ بعضاً شاید هواداران هم نیست به شرایط تیم نقد داشتند اما وقتی تیم او کم کم جلو رفت و خودش را نشان داد هواداران بیشتر جذب تیم شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعدد مهاجم سپاهان می‌تواند همانند استقلال در فصل بیست و دوم به این تیم ضربه بزند، یادآور شد: بستگی به تفکر مربی و شرایط حاکم بر تیم دارد. درست است که سال گذشته اسدی تا آقای گلی پیش رفت اما او توانایی بازی در دفاع وسط و پست هافبک دفاعی را دارد. شکاری هم می‌تواند در پست‌های دیگری به میدان برود. بنابراین ابتدا باید دید مورایس چگونه پازل تاکتیکی خود را می‌چیند. سپاهان مصالح خوب را خریده و گران هم خریده است اما تا زمانی که لیگ شروع نشود و یک سوم بازی‌های لیگ طی نشود نمی‌توان درباره موفقیت یا عدم موفقیت تیم قضاوت کرد. سال گذشته وقتی هفته دوم و سوم بازی‌های لیگ برتر تمام شد، اعلام کردم بازیکنان خارجی سپاهان به کار این تیم نمی‌آیند. سپاهان یا هر تیم دیگری که قصد جذب بازیکن خارجی دارد، باید بازیکنی بگیرد که یک سر و گردن بالاتر از نفرات ایرانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =