لباس عروس

مشاهدات میدانی در اصفهان نشان می‌دهد؛ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایین‌ترین قیمت برای اجاره یک شب لباس عروس است. اگرچه در بیشتر مزون‌های شهر لباس عروس با قیمتی بالاتر از پنج میلیون تومان اجاره داده می‌شود. دراین‌ میان بودجه مورد نیاز برای خرید لباس عروس‌های مارک نیز با قیمت یک پراید کارکرده برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شیخ صدوق، خاقانی، توحید، چهارباغ بالا و چهارباغ بورس مزون‌های لباس عروس در اصفهان است. دراین مزون‌ها انواع و اقسام لباس با قیمت‌های مختلف برای اجاره و فروش به چشم می‌خورد. زوج‌های اصفهانی‌ می‌توانند دست‌کم با پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یک لباس عروس کرایه کنند؛ برای نمونه در پاساژ انقلاب لباس عروس مدل پریناز با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل السا با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای یک شب اجاره داده می‌شود. هزینه اجاره مدل‌های جدید لباس‌عروس‌ با زرق وبرق بیشتر در مزون‌های لوکس شهر به بیش از ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد؛ برای مثال هزینه یک شب اجاره لباس عروس مدل آستین پفی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، لباس پارچه شاین مدل اروپایی ۱۲ میلیون تومان، لباس دنباله‌دار مدل آرزو ۱۶ میلیون تومان و مدل تمام شاین مرواریدی ۱۹ ملیون و ۵۰۰ هزار تومان است. گاهی اوقات یک دست لباس عروس با بهای ۳۰ و ۴۰ میلیون تومانی نیز در این مزون‌ها برای یک شب اجاره داده می‌شود. با این‌حال بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد تعداد زیادی مزون لباس عروس در شاهین‌شهر و زرین‌شهر قرار دارد که لباس‌های اقتصادی عرضه می‌کنند؛ در این مزون‌ها امکان اجاره لباس شب با تن‌پوش اول در بازه قیمت کمتر از پنج میلیون تومان وجود دارد و یا هزینه کرایه لباس‌های تن‌پوش سوم و چهارم در این مزون‌ها بین یک تا سه میلیون تومان است.

پراید یا یک دست لباس عروس!؟

لباس عروس ۱۰۰ یا ۳۰۰ میلیون تومانی شاید برای خیلی از افراد قابل باور نباشد ولی برای کسانی که به‌دنبال خرید لباس عروس مارک هستند، قیمتی آشناست. پای برندهایی همچون پیوگان، یومزفشن، سن پاتریک، پرونوویاس، جی‌لیانس، اسپوزابلا، سامی، وایت سال، کدنا و برند عربی ازیاء چندسالیست به بازار لباس عروس کشور باز شده است. این لباس‌ها جنس ترکیبی از ساتن، ابریشم و تافته دارند و با سنگ‌هایی از جنس نقره و فیروزه تزئین شده‌اند. این دسته لباس عروس‌ها با قیمت‌های نجومی فقط به فروش می‌رسند و امکان اجاره آن‌ها وجود ندارد. مدل‌های جدیدتر آن‌ها نیز در مزون‌های اصفهان موجود نیست و خریداران باید با پرداخت بیعانه لباس مدنظر خود را از مزون‌های شمال شهر تهران سفارش دهند.

مخلفات لباس چند؟

زوج‌ها علاوه‌بر هزینه لباس عروس باید مبالغی را بابت کرایه تور و تاج نیز بپردازند. مشاهدات میدانی از مزون‌های لباس عروس اصفهان نشان می‌دهد با کمتر از یک میلیون تومان امکان اجاره تاج عروس وجود دارد و برای تاج‌های شکیل‌تر به دو تا سه میلیون تومان می‌رسد. تاج‌هایی از جنس طلا، الماس و نقره نیز در ویترین بعضی از مزون‌ها خودنمایی می‌کند که که خرید آن‌ها به بودجه چند ده میلیون تومانی نیاز دارد.

حداقل اجاره یک تور عروس ساده مانند مدل حاشیه مرواریدی یا طرح عربی سنگدوزی‌شده ۶۰۰ هزار تومان است و این مبلغ برای تورعروس ابریشمی به بالاتر از یک میلیون تومان می‌رسد. گران‌ترین تورهای موجود نیز به مدل عربی معروف‌اند؛ این تورها با سنگ‌هایی از جنس نقره‌ای تزئین شده‌اند و با قیمت نجومی در بعضی از مزون‌های لوکس شهر عرضه می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =