عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: روند فعلی بازار طلا و سکه به همین صورت ادامه می‌یابد و تا ظرف یک ماه آینده تغییر نمی‌کند. این بازار باید همچنان روزهای کم نوسانی را باید پشت سر بگذارد. سپس باید دید بازار قصد حرکت به کدام سمت را دارد که من حرکت به سمت افزایش را پیش‌بینی می‌کنم؛ به‌عبارتی بازار طلا در آینده نزدیک روند رو به صعود را شروع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در طول دو ماه ابتدایی سال افزایشی بود و از خردادماه ریزشی شد. ریزش‌ها در نیمه اول تیرماه نیز ادامه داشت و اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار در کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نوسان می‌کند. قیمت سکه تمام نیز در کانال ۲۸ میلیون تومان حبس شده است. در آخرین معامله روز قبل نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۱۵۰ هزارتومانی داشت. ربع‌سکه نیز با کاهش بیش از ۱۰۰ هزار تومان با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه شد. همچنین روز گذشته بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به حدود ۱۹۲۳ دلار رسید. بررسی‌های میدانی از بازار فلز زرد نشان می‌دهد اگرچه طلا روزهای کم‌نوسانی را تجربه می‌کند ولی تقاضا در این بازار محدود است؛ به اعتقاد فعالان صنفی، رکود در این بازار از ماه‌های گذشته بیشتر شده است. عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا و جواهر با تأکید بر رکود بازار طلا به خبرنگار ایراسین گفت: نوسان جزء جدانشدنی بازار طلاست و بازار در شرایط حاضر حالت سکون دارد؛ باید خوشحال بود که نوسان‌های قیمت طلا و سکه اندک و در مسیر نزول قرارگرفته‌اند.

اگرچه قیمت‌ها در بازار طلا فاز کاهشی پیداکرده‌اند ولی شماری از معامله‌گران بازار فلز زرد معتقدند دلار در مسیر آهسته و پیوسته افزایش قیمت قرار گرفته است و بازار طلا و سکه نیز از آن تبعیت خواهد کرد. به اعتقاد این معامله‌گران زمان استراحت بازار طلا و سکه رو به اتمام است و به‌زودی قیمت‌ها در مسیر صعود قرار می‌گیرد. محمدولی در این خصوص توضیح داد: باید شرایط دیگر بازارها را موردبررسی قرارداد. اگر در بازارهای موازی قیمت‌ها بالا برود، بهای طلا و سکه افزایش خواهد یافت. همچنین افزایش قیمت‌ها و تورم هرساله فصل بهار بر بازار طلا و سکه تأثیر می‌گذارد. درواقع این تورم تمامی بازارها را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا قیمت‌ها تغییر کند.

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا با اشاره به صعودی شدن بازار فلز زرد، بیان داشت: من معتقدم روند فعلی بازار طلا و سکه به همین صورت ادامه می‌یابد و تا ظرف یک ماه آینده تغییر نمی‌کند. این بازار باید همچنان روزهای کم نوسانی را باید پشت سر بگذارد. سپس باید دید بازار قصد حرکت به کدام سمت را دارد که من حرکت به سمت افزایش را پیش‌بینی می‌کنم؛ به عبارتی بازار طلا در آینده نزدیک روند رو به صعود را شروع خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =