نقش

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: مقررات مخل که بسیار زیاد هستند بایستی توسط هیئت مقررات زدایی احصا و رفع شوند تا موانع بسیاری از مسیر صادرکنندگان برداشته شود.

به گزارش ایراسین، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: لازم است با نگاه حل مسئله به بحث صادرات و توسعه صادرات نگاه شود.

وی ادامه داد: تولید صادرات محور در کشور ما نه تنها یک توصیه که یک الزام است؛ البته با موانع بسیاری محاصره شده که باید با کمک جمعی موانع از مسیر صادرکنندگان برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شاهد مسائل مختلفی هستیم، گفت: معتقدیم نباید مشکلات را به صورت موردی حل کرد بلکه نیاز است در سطح کلان برای رفع مشکلات به صورت اساسی سیاستگذاری شود.

وی بی ثباتی در قوانین و مقررات را یکی از مشکلات بزرگ صادرکنندگان دانست و عنوان کرد: مکرراً بخشنامه هایی اعلام و ۳۰ روز بعد لغو می شود؛ در این یک ماه صادرکننده بازار خود را از دست می‌دهد.

نقش متذکر شد: در ابلاغ بخشنامه‌ها بایستی براساس قانون بخش خصوصی نیز دخیل باشند و از نظرات و خرد جمعی استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: رفع بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان در ید استان نیست اما تمام تلاش خود را می کنیم تا مشکلات در استان به حداقل کاهش یابد و پیشنهادات متعددی را به سطح ملی منعکس کنیم.

نقش استفاده از ظرفیت هیئت مقررات زدایی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مقررات مخل که بسیار زیاد هستند نیز بایستی احصا و رفع شوند تا موانع بسیاری از مسیر صادرکنندگان برداشته شود.

وی افزود: در این خصوص چندین مورد را از استان پیگیری می‌کنیم اما نیازمند همراهی و همکاری سطح ملی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان یادآور شد: درصدد هستیم از مزیت‌ها و توانمندی‌های نهفته استان بیشترین استفاده را ببریم.

نقش خطاب به مدیرکل صمت استان، گفت: نیازمند تحول در دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات استان هستیم تا جلسات مسئله محور برگزار شوند. اینگونه می‌توانیم در هر نشست چند موضوع خاص را بررسی و به تصمیم گیران اعلام و در استان نیز تسهیلگری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =