دیوید بکام - اینتر میامی

با حضور لیونل مسی در اینتر میامی، این تیم آمریکایی با مالکیت دیوید بکام باز هم بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هوشمندانه‌ترین حرکت تابستان ۲۰۲۳ را دیوید بکام انجام داد، وقتی که همه منتظر بودند لیونل مسی یا بازگشت عاشقانه‌ای به بارسلونا داشته باشد یا وسوسه پول الهلال و سعودی‌ها شود این فوق‌ستاره آرژانتینی را به خدمت گرفت.

اما پروژه اینتر میامی تا امروز که به جذب لیونل مسی رسیده، پروژه‌ای کاملاً سودآور و هوشمندانه برای دیوید بکام بوده است. بکام سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت با کاهش ۷۰ درصدی حقوق از رئال‌مادرید راهی لس‌آنجلس گلکسی شود، اما بندهایی در قراردادش با این باشگاه و سازمان لیگ MLS آمریکا گنجاند که حالا حالاها او را به سود هنگفتی می‌رساند. اول این که بخشی از درآمدهای باشگاه لس‌آنجلس گلکسی در آن زمان از جمله فروش بلیت و اسپانسرها به او می‌رسید. دوم این که به او اجازه داده شد بعد از بازنشستگی برای گسترش لیگ MLS باشگاهی در آمریکا با پرداخت تنها ۲۰ میلیون پوند (۲۵ میلیون دلار) تأسیس کند. آن زمان آمریکایی‌ها تصور می‌کردند چنین تصمیمی بیشتر به سود خودشان است تا بکام، اما آینده نشان داد که دیوید چه دیدگاه بلندمدت و روشنی داشته است!

باشگاه اینتر میامی سال ۲۰۱۸ با پرداخت ۲۵ میلیون دلار تأسیس شد و طی این ۵ سال ۲۵۵ میلیون دلار درآمد داشته است. حالا در حالی که تیم میامی افتخار خاصی در لیگ MLS کسب نکرده ارزش خودش را به ۶۰۰ میلیون دلار رسانده است. اما با جذب لیونل مسی به یک‌باره ارزش این باشگاه رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد و از ۶۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

تاجر مثل دیوید بکام؛ از تأسیس ۲۵ میلیون دلاری باشگاه تا یک میلیاردی شدن با مسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =