• ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
  • کد خبر: 38426
  • readingTime: ۲ دقیقه
ناودانی

قیمت انواع ناودانی طی یک ماه گذشته به صورت پلکانی ریزشی بود، یعنی برای مدتی در یک قیمت به ثبات می‌رسید و سپس با ریزش سنگینی مواجه می‌شد و دوباره همین رویه ادامه‌ پیدا می‌کرد تا اینکه روز پنج‌شنبه گذشته روند ریزشی ناودانی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، متوسط قیمت انواع ناودانی در بازار آزاد با ریزش ۶ درصدی از کیلویی ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان در یک ماه قبل به کیلویی ۲۷ هزار و ۹۹۰ تومان رسید. بررسی روند قیمتی ناودانی در طول این یک ماه نشان می‌دهد متوسط قیمت ناودانی به صورت پلکانی کاهشی بود. برای مثال از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه کیلویی ۲۹ هزار تومان معامله می‌شد و سپس ۲۷ اردیبهشت ناگهان تا کیلویی ۲۸ هزار و ۴۵۳ تومان ریزش می‌کرد و دوباره برای مدتی در همین قیمت باقی‌ می‌ماند تا ریزش بعدی از راه برسد.

ریزش پلکانی قیمت ناودانی متوقف شد

به نظر می‌رسد ریزش پلکانی قیمت ناودانی در روز معاملاتی پنج‌شنبه هفته گذشته متوقف شد، زیرا برای نخستین‌بار طی ماه‌ گذشته قیمت ناودانی در بازار آزاد صعودی شده‌ است. اگرچه رشد قیمت انواع ناودانی در بازار آزاد نسبت به روزهای قبل ناچیز است ولی همین رشد اندک پس از یک ماه ریزشی، خبر خوبی برای این بخش از بازار آهن‌آلات بود.

روز خاص ناودانی

قیمت‌ها در بازار ناودانی پس از ۵ هفته رنگ سبز بر تن کردند و صعودی شدند. قیمت انواع ناودانی دست‌کم کیلویی ۱۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و نتیجه این رشد قیمت نیز رشد میانگین قیمت ناودانی از کیلویی ۲۷ هزار و ۹۹۰ تومان به کیلویی ۲۸ هزار و ۷۸ تومان بود. قیمت انواع ناودانی پس از رشد به صورت جدول زیر است:

ریزش پلکانی قیمت ناودانی متوقف شد

رشد قیمت ناودانی ۱۶ در بازه مورد بررسی بیشتر از دیگر انواع ناودانی بود در حالی‌ که ناودانی ۱۸ افزایش قیمت خاصی نداشت. این احتمال وجود دارد تا قیمت ناودانی ۱۸ نیز پس از تعطیلات صعودی شود ولی تقاضا برای ناودانی ۱۸ به مراتب کمتر از سایر انواع ناودانی است.

قیمت ناودانی صعودی می‌ماند؟

فعالان بازار چشم‌انداز یکسانی نسبت به قیمت ناودانی برای ماه‌ پیش‌رو ندارند. توقف ریزش قیمت ناودانی شاید فقط یک مکث کوتاه در روند ریزشی باشد البته باید در نظر گرفت جو حاکم بر بازار فلزات جهانی طی روزهای گذشته مثبت شد. بسته حمایتی ۵ تریلیون یوانی چین در کنار اخباری مانند افزایش سقف بدهی‌های آمریکا باعث شد تا در بازارهای جهانی نیز قیمت انواع فلزات صعودی باشد. اگرچه در بازارهای داخلی همچنان ریسک نوسانات ارزی وجود دارد ولی با توقف ریزش قیمت‌ها در بازارهای جهانی انتظار می‌رود روند قیمت‌ها در بازار داخلی نیز به ثبات برسد.

اگر روند ریزشی قیمت ناودانی متوقف شده‌ باشد، احتمال رشد قیمت ناودانی تا کیلویی۳۰ هزار تومان وجود دارد در غیر این صورت هر کیلوگرم ناودانی در نیمه دوم خرداد به کمتر از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =