• ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
  • کد خبر: 38403
  • readingTime: ۲ دقیقه
آیین افتتاح هشتمین جشنواره ملّی امنیت فضای تبادل اطلاعات

خالقی‌دخت معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات گفت: ایده، بازار، مراکز امنیت جزء المان‌هایی است که در این همایش تعریف شده تا طی این ۷ماه شناسایی شده و در نهایت همه این المان‌ها در مراسم اختتامیه که ۷ماه آینده در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آیین افتتاح هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی و کشف و پرورش استعدادهای جدید در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز ۱۰ خرداد ماه با شعار "باهم در زیست بوم امنیت سایبری" در دانشگاه صنعتی اصفهان با حمایت فولاد مبارکه برگزار شد.

خالقی‌دخت معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات نیز در این همایش اظهار کرد: طی دو سال گذشته، مطالعاتی برای تقویت زیست‌بوم امنیت کشور انجام شد که در این زمینه کارهای خوبی انجام شده و قرار است به‌زودی جایزه‌ای ملی در این زمینه به فعالین عرصه امنیت سایبری کشور اعطا شود.

وی گفت: زیست‌بوم امنیت ارکان و اجزای مختلفی دارد که از نظر ماهیت، نهادی، تعالی، موضوعی و فناورانه قابل طبقه‌بندی است. در ارتباط با امنیت نیز رویکردهای مختلفی در کشورهای مختلف وجود دارد که می‌توان به پدافند غیرعامل با هدف پایداری، نظام امنیت سایبری برای امنیت، رسیدگی به جرائم سایبری برای کسب اعتماد، مقابله با تروریسم سایبری، دفاع سایبری و سالم‌سازی فضای سایبر اشاره کرد.

خالقی‌دخت معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات افزود: بعضی از این نظام‌ها نظیر پدافند غیرعامل در کشور توانسته‌اند خود را در همه اجزاء پیاده‌سازی شوند ولی مسائلی نظیر امنیت و مقابله با تروریسم سایبری هنوز نهادینه نشده‌اند. وزارت ارتباطات در همه این ارکان نقش داشته و با نقش‌آفرینی در بسیاری از زمینه‌ها به‌دنبال تأمین امنیت این فضا است.

وی خاطر نشان کرد: نهادهای حکمرانی و سیاست‌گذاری امنیت، استانداردسازی، عملیات امنیت، علمی و پژوهشی امنیت و توامندسازی و ترویجی امنیت از جمله نهادهای امنیت هستند. سطوح تعالی برای رسیدن به یک زیست‌بوم امنیت متعالی شامل قابلیت، ظرفیت، بهینه، توانمندی و آمادگی است که سازمان‌ها باید آن را مد نظر قرار دهند.

خالقی‌دخت تصریح کرد: ایده، بازار، مراکز امنیت جزء المان‌هایی است که در این همایش تعریف شده تا طی این ۷ماه شناسایی شده و در نهایت همه این المان‌ها در مراسم اختتامیه که ۷ماه آینده در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

فعالیت جدی مرکز آپا در دانشگاه صنعتی اصفهان

صفوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در این همایش اظهار کرد: جشنواره افتا، رویدادی است که با اتفاقاتی ویژه در طول زمان ۷ ماه در قالب یک جشنواره ملی برگزار می‌شود.

وی گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۴ دانشکده و ۸ پژوهشکده طی ۴۲ سال فعالیت خود حدود ۵۰هزار نفر فارغ‌التحصیل دارد که در عرصه‌های علمی، مدیریتی و اجرایی به ایفای نقش خود برای ساخت کشور می‌پردازند و در این زمینه نیز میزبان گروه‌های فعال در کشور است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: نقش موضوع امنیت تبادل اطلاعات، با گذشت زمان همواره اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در همین راستا مرکز آپا در حال فعالیت در این مرکز تخصصی است. به لطف الهی هشتمین جشنواره امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود که این موضوع باعث افتخار دانشگاه صنعتی اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =