پرگل‌ترین بازی تاریخ فوتبال

۲۰ سال و چند ماه قبل در کشور ماداگاسکار در حرکتی اعتراضی پرگل‌ترین بازی تاریخ فوتبال به ثبت رسید و وارد کتاب رکوردهای گینس شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فوتبال همواره نتایج عجیب زیادی به خود دیده اما عجیب‌ترین نتیجه‌ای که تا به الان ثبت شده در کشور ماداگاسکار رقم است.

بازی بین تیم‌های «آدِما» و «اِمیرن» در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۰۲ در تواماسینا ماداگاسکار انجام شد و با نتیجه ۱۴۹-۰ به نفع آدِما به پایان رسید. این بازی رکورددار بیشترین تعداد گل شد و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. تیم اِمیرن عمداً بازی را در برابر رقیب اصلی خود آدِما در اعتراضی از پیش برنامه‌ریزی شده نسبت به تصمیمات داوری که در طول تورنمنت پلی‌آف چهار تیمی قبلی علیه آنها انجام شده بود، واگذار کرد.

این مسابقه با اختلاف بسیار زیادی از رکورد قبلی بیشترین گلهای زده شده پیشی گرفت؛ مسابقه‌ای که در جام اسکاتلند سال ۱۸۸۵ انجام شد و تیم آربروث با نتیجه ۳۶-۰ تیم بن‌آکورد را شکست داد. آن مسابقه تا سال ۲۰۲۳ بزرگترین پیروزی قانونی در فوتبال با توجه به تعداد گلهای زده شده بوده است.

و اما مسابقه بین آدِما و اِمیرن بخشی از بازی رفت و برگشت چهار تیمی برای تعیین قهرمان کشور بود. قهرمانی لیگ به تیم آدما رسید، چراکه تیم اِمیرن که مدافع عنوان قهرمانی بود با پنالتی بحث‌برانگیز و دیرهنگامی که داور برای تیم آنتاناناریوو گرفت بازی را با نتیجه ۲-۲ با این تیم تمام کرد. این تساوی به معنی بود حذف تیم اِمیرن از مسابقه برای کسب عنوان قهرمانی بود.

عجیب‌ترین نتیجه تاریخ فوتبال؛ ۱۴۹ بر صفر!/ چرا این اتفاق در ماداگاسکار رخ داد؟

به همین دلیل تیم اِمیرن تصمیم گرفت اعتراض کند. به گفته برخی منابع، بین مربی اِمیرن و خود داور هم درگیری لفظی ایجاد شد. تیم امیرن در اعتراض به آن پنالتی عمداً ۱۴۹ گل به خودی به ثمر رساند و در مقابل بهت و حیرت تماشاگران و بازیکنان تیم حریف، توپ با هر شروع مجدد وارد دروازه خودی می‌شد. گزارش شد که تماشاگران شاکی برای اینکه پول بلیت خود را پس بگیرند به باجه‌های فروش بلیت رفتند.

پس از این بازی، فدراسیون فوتبال مالاگاسی (FMF) مربی این تیم زاکا راتسارازاکا را به مدت سه سال محروم کرد، و چهار بازیکن این تیم، کاپیتان مانیترانیرینا آندریانیانیا، دروازه‌بان دومینیک راکوتوناندراسانا، مامیسوا رازافیندراکوتو و نیکلاس راکوتواریمانانا تا پایان فصل تعلیق شدند و برای همان مدت از حضور در استادیوم محروم شدند. به سایر بازیکنان هر دو تیم اخطار داده شد که اگر به تخلفات بیشتری ادامه دهند با اقدام جدی‌تری روبه‌رو خواهند شد.

داور مجازات نشد زیرا وضعیت را خارج از کنترل او تشخیص دادند. در حالی که وزارت ورزش ماداگاسکار اقدام به انحلال فدراسیون فوتبال مالاگاسی کرد که چندی بعد دوباره این فدراسیون تشکیل شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک سپاهانی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    10 5
    خیلی جالب بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =