بارندگی

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.

به گزارش ایراسین، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: امروز (۲۲ فروردین) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه، غرب کردستان، شمال ایلام و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: گستره و شدت بارش چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۳ و ۲۴ فروردین) نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد و سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که جمعه (۲۵ فروردین) در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و مناطقی از جنوب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه (۲۶ فروردین) در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

وی افرود: سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در دامنه‌ها و ارتفاعات این استان‌ها وزش باد، شدید خواهد بود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه، شمال خلیج فارس و چهارشنبه و پنج‌شنبه غرب دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین) نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ فروردین) شهرکرد با دمای ۱ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۳۶ و گرگان و مشهد با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور هستند.

دستگاه‌های آذربایجان غربی جهت مقابله با سیل احتمالی به حالت آماده‌باش در آمدند

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از روز چهارشنبه بارندگی‌ها در منطقه آغاز می‌شود که توام با رگبار باران، رعد و برق و همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

مهدی صابری با بیان اینکه این وضعیت تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تمامی نقاط استان تحت تاثیر این سامانه خواهند بود ولی مناطق جنوبی بیشتر شاهد اثرات این سامانه هستند که در نقاط مرتفع و مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.تمامی نقاط استان تحت تاثیر این سامانه خواهند بود ولی مناطق جنوبی بیشتر شاهد اثرات این سامانه هستند که در نقاط مرتفع و مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

به گفته وی، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها از مواردی است که طی روزهای یاد شده احتمال وقوع آنها وجود دارد.

اعلام مناطق قرمز لرستان / هشدارها جدی گرفته شود

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: مناطق کرگانه و چم‌انجیر درخرم‌آباد، افرینه در پلدختر، کشکان، روستای کشور در بخش پاپ، سپیددشت و نورآباد مناطق قرمز و خطرناک اعلام شدند.

بهروز مرادپور در جلسه مدیریت بحران استانداری لرستان اظهار کرد: یک سامانه بارشی نسبتا قوی‌ فعالیت خود را از صبح چهارشنبه تا صبح جمعه در لرستان آغاز خواهد کرد و شاهد بارش‌های خوبی در استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: زمان فعالیت هسته اصلی این سامانه از عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه است و مخاطراتی همچون آبگرفتگی معابر، رگبار، رعد و برق، تگرگ وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای، رگبار و برف در ارتفاعات و کاهش دما را به همراه دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: این سامانه بارشی با شدت و ضعف تمام نقاط استان را در برمی‌گیرد و امکان طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر در همه شهرستان‌های لرستان را شاهد خواهیم بود و کاهش دما نیز خسارت به محصولات کشاورزی را سبب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =