عکس تیمی سپاهان

تیم‌های فوتبال سپاهان و زنیت سنت‌پترزبورگ روسیه در دیداری دوستانه فردا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دیدار دوستانه تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و زنیت‌سنت پترزبورگ روسیه روز جمعه(۲۸ بهمن ماه) در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.

این دیدار که با واکنش منفی پرسپولیسی‌ها نیز همراه شده است، نخستین دیدار یک تیم ایرانی با یک تیم بین‌المللی پس از وقفه‌ای چند ساله است.

آخرین تقابل سپاهان با یک تیم بین‌المللی در سطح زنیت به مرداد ماه سال ۹۳ بر می‌گردد که طلایی‌پوشان در جریان اردوی تدارکاتی پیش‌فصل خود در ترکیه به مصاف تیم فنرباغچه رفتند و علی‌رغم یک نمایش خوب با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شوند.

خواهرخوانده‌ها و فرصت‌های جذاب پیش رو

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در دهه هشتاد به گسترش ارتباطات بین‌المللی خود روی آورد و با باشگاه‌های معتبری همچون اینتر از ایتالیا و اسپانیول از اسپانیا تفاهم خواهرخواندگی امضا کرد؛ حال که سپاهان با برگزاری دیدار دوستانه با زنیت در مسیری بین‌المللی گام بر می‌دارد، برگزاری دیدارهای دوستانه با این خواهرخوانده‌های قبلی نیز در آینده‌ای نزدیک می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را به همراه داشته باشد.

به بهانه تقابل دوستانه سپاهان – زنیت؛ نگاهی به بازی‌های بین‌المللی تیم‌های ایرانی

فرصت‌های طلایی‌ای که از دست رفت

سپاهانی‌ها در این سال‌ها به غیر از دیدارهای دوستانه در مسابقات رسمی نیز شانس تقابل با معتبرترین باشگاه‌های جهان را داشتند که هر کدام از این فرصت‌ها به نحوی از دست رفت؛ از جمله می‌توان به تقابل احتمالی سپاهان و بارسلونا در جام‌جهانی باشگاه‌های سال ۲۰۱۱ اشاره داشت.

ماجرا از آن قرار است که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۱ تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و السد قطر در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف هم رفتند و شاگردان لوکا بوناچیچ در زمین مسابقه و در هر دو دیدار رفت و برگشت از سد حریف قطری گذشتند اما با اشتباهی عجیب و استفاده از رحمان احمدیِ محروم در بازی رفت این سپاهان بود که از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

السد قطر در ادامه با غلبه بر سوون سامسونگ و چونبوک موتورز کره‌جنوبی به مقام قهرمانی دست یافت و جواز حضور در مسابقات جام‌جهانی باشگاه‌ها را به دست آورد تا شاهد رویارویی نماینده قطر و بارسلونا اسپانیا در این مسابقات باشیم.

این تنها فرصت از دست رفته طلایی‌پوشان نبود و اگر به عقب‌تر بازگردیم، در سال ۲۰۰۷ که سپاهان به عنوان نخستین و تا به حال تنها تیم ایرانی موفق به حضور در مسابقات جام‌جهانی باشگاه‌ها شد، در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف اوراوا رد رفت و با برتری در این بازی می‌توانست تجربه صف‌آرایی مقابل میلان را به دست بیاورد، اما با شکست ۳ بر یک اصفهانی‌ها مقابل حریف ژاپنی این فرصت نیز از دست رفت.

مهم‌ترین نبردهای سرخابی‌ها در ۲ دهه اخیر

مصاف استقلال و دیناموکیف اوکراین یکی دیگر از دیدارهای دوستانه بین المللی یک تیم ایرانی بوده که در تیر ماه سال ۹۲ به میزبانی باشگاه دینامو کیف اوکراین برگزار شد و با برتری ۲ بر یک آبی‌پوشان تهرانی به پایان رسید.

جدال پرسپولیس و بایرن‌مونیخ در دی ماه سال ۸۴ در ورزشگاه آزادی دیگر نمونه تقابل یک تیم ایرانی و یک تیم اروپایی نام‌دار در مصافی دوستانه بوده است که با برد ۲ بر یک نماینده آلمان خاتمه یافت.

به بهانه تقابل دوستانه سپاهان – زنیت؛ نگاهی به بازی‌های بین‌المللی تیم‌های ایرانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =